جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
شروع فعالیت خانه های دوچرخه در منطقه 19

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19از آغاز ثبت نام و عضوپذیری خانه های دوچرخه دراین منطقه خبر داد.

مهندس رضا زلفی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه پیش بینی شده 5 خانه دوچرخه برای این منطقه در نظرگرفته شده که در حال حاضر 2 کانکس آن در مقابل ساختمان ستادی شهرداری منطقه و روبروی بازارچه احسانی مستقر شده است.

به گفته وی در مرحله آزمایشی هر یک از این خانه ها مجهز به 40 دوچرخه شده و کار ثبت نام شهروندان را از هفته جاری آغاز کرده اند.

زلفی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مرحله ثبت نام و مشخصات در این کانکس ها، دوچرخه ها با ارائه کارت ملی یا شناسنامه به مدت یک ساعت در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

معاون شهردار منطقه اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار «دوچرخه دیگر تفریح نیست راه حل است» دانست و تصریح کرد: این دوچرخه ها زمینه تفریحی ندارد بلکه به منظور تسهیل در جابجایی شهروندان فراهم شده است و با توجه به اینکه شیب مناسب این منطقه نسبت به سایر مناطق زمینه بهتری برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل فراهم کرده است مشکلاتی همچون آلودگی هوا و صرفه جویی در هزینه مسافرت با ترویج این فرهنگ حل می شود.

زلفی افزود: در سال گذشته این منطقه 5/1 کیلومتر مسیر سبز دوچرخه احداث کرد و امسال  نیز در نظر دارد این مسیر را به 12 کیلومتر افزایش دهد.

این مسئول در ادامه گفت: در صورت استقبال شهروندان از این طرح زمینه برای تسریع راه اندازی سه خانه دوچرخه دیگر در خانی آباد، دولتخواه و محدوده ناحیه 5 ایجاد می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: