جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 دی 1392     
تعیین کف دلار مبادله‌ای برای سال آینده

تسنیم: اعضای کمیسیون تلفیق صبح امروز (شنبه 21 دی ماه) در جلسه‌ای که با حضور معاون بودجه معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور برگزار شده و همچنان هم ادامه دارد به بررسی بخش درآمدی بودجه 93 بویژه "نفت" پرداختند.

در این جلسه نمایندگان کمیسیون تلفیق نرخ ارز مبنای محاسباتی قیمت نفت در لایحه بودجه را 2650 تومان تعیین کردند که براین اساس قیمت نفت در بودجه 93 براساس نرخ ارز 2650 تومان محاسبه می‌شود.

آنطور که علی محمد احمدی اعلام کرده بناست نرخ 2650 تومانی مبنای رقم مبادله در مرکز مبادلات ارزی طی سال آینده باشد؛ نرخ مبادله در اتاق مبادله‌ای در سال جاری 2450 تومان بود که برای سال آینده به 2650 تومان افزایش می‌یابد.

حسین علی حاجی عضو دیگر کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه صبح امروز تبصره های مربوط به بخش نفت درحال بررسی است و مواردی نیز مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق یکی از مصوبات صبح امروز، بانک مرکزی مجاز است که از وجوه حاصله از محل درآمدهای نفتی 14.5 درصد سهم شرکت ملی نفت را با احتساب سهم 29 درصدی صندوق توسعه ملی به اضافه 2 درصد عیدانه سال قبل را نزد خزانه واریز کند.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین تاکید کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی موظف است در پایان هر ماه بهای حاصل از خوراک پتروشیمی ها و ... را محاسبه و خزانه واریز کند.

حاجی با اشاره بحث نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق درباره چگونگی محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده گفت: هم اکنون بحث بر سر این است که مالیات بر ارزش افزوده در انتهای زنجیره تولید اخذ یا در زمان توزیع محصولات.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: