جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 تير 1393     
اشتباه دولت ترکیه ازدیدنیویورک‌تایمز

فارس: یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی به اتخاذ رویکردهای اشتباه دولتمردان ترکیه در قبال رویدادهای خاورمیانه و لزوم تغییر آن اشاره کرد.

به‌گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، درگیری‌های شهر موصل  و اشغال آن از سوی نیروهای داعش باعث بهت بسیاری از سران جهان شد و البته درباره ترکیه باید گفت که این کشور باید درباره سیاست‌های اشتباهش و بحران‌های موجود در مرزهای جنوب شرقی کشور تصمیم‌گیری کند و البته این اقدام را بدون به‌ورطه افتادن در هرگونه تضاد که اخیرا در چشم انداز سیاسی این کشور دیده می‌شود اجرا کند.

بر اساس این گزارش، در قبال بحران سوریه اولین اشتباه  ترکیه تخمین نادرست نسبت به ماندگاری «بشار اسد»، رییس جمهور این کشور بر مسند قدرت بود که از دیدگاه آنکارا به سرعت از دوست به دشمن مبدل شد.

دومین اشتباه ترکیه نیز دست کم گرفتن تهدید های نیروهای داعش  بود.

در واقع ترکیه با سرمایه‌گذاری صرف بر سرنگونی اسد و بستن چشم خود بر رشد نیروهای افراطی ناخواسته به رشد هیولایی به نام داعش کمک کرد.

در بخش پایانی این یادداشت آمده است: تیم «اردوغان» نخست وزیر، «داوود اغلو»، وزیر خارجه  و نیز «عبدالله گل»، رییس جمهور ترکیه باید با اقلیم کردستان عراق پیوندهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی مستحکم‌تری را برقرار کنند. البته آن‌ها باید به جای اجازه به فاصله افتادن بین شیعه و سنی به مسلمانان غیر افراطی داخل و خارج ترکیه توجه کنند در غیر این‌صورت موفقیت‌های اخیر سیاست خارجی کشور به واسطه درگیری‌های فرقه‌ای از بین خواهد رفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: