جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 تير 1393     
پس از 18 سال طراحی و تولید قدیر 110 به ثمر نشست

 

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ، مسعود ارشادی طراح و سازنده خودرو برقی قدیر 110 ، پس از 18 سال کار و تحقیق در زمینه طراحی خودرو برقی در حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این خودرو رونمایی کرد و اعضاء شورا از ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل شهر تهران استقبال کردند.

ارشادی که دانش آموخته هنرستان شماره 2 انیستیتو تکنولوژی تهران است و تحصیلات عالیه خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در زمینه دو رشته الکترونیک و پاور مکانیک در آمریکا به انجام رسانیده است و در سال 62 به ایران بازگشته است ، به خبرنگار شهرداری نیوز گفت : پس از بازگشت به ایران در سازمان " پژوهش های علمی و صنعتی ایران " مشغول به کار شدم و تا سال 67 در پروژه های مهمی در زمینه انجین های ( موتورهای ) دو زمانه و قطعات حساس فعالیت داشتم. از سال 75 به واسطه تحقیقات روی انجین ها ( موتورها) متوجه این امر شدم که در آینده به دلیل آلاینده بودن خودرو های احتراقی ، باید به سمت تولید خودرو های برقی پیش برویم. از آن زمان کار تحقیقات در این زمینه را آغاز کردم و تحقیقاتم روی موتورهای براش لس یا DC Motor ( موتورهای بدون زغال ) متمرکز شد.

وی در خصوص ویژگی دی سی موتورها گفت: این موتورها به سبب نداشتن ذغال ، موتوهایی سبک ، پر قدرت با درو قابل کنترل هستند که نیاز به چرخ دنده ندارند.

ارشادی در زمینه زمان ارائه این طرح به شورا گفت : از 5 ماه پیش که ابتدا طرح را به سازمان محیط زیست ارائه کردم مورد توجه و تشویق قرار گرفتم و زمینه ارائه طرح در شورای شهر برایم مطرح شد ، لذا از خودرو برقی قدیر 110 در جمع اعضای شورا پرده برداری شد و گمان میکنم با توجه به ابعاد کوچک و سوخت پاک ( انرژی الکتریکی ) که مصرف می کند مورد توجه و استقبال عموم قرار بگیرد .

وی در انتها خصوص استقبال اعضای شورای شهر تهران از تولید خودرو غدیر 110 بیان داشت : اگر همه سازمان ها و نهادها مانند شورای شهر با محققان برخورد کنند ، مطمئن هستم که بسیاری از افراد نخبه و مخترع به اجرا و تولید انبوه طرحها و اختراعاتشان امیدوار خواهند شد. همانطور که در زمینه "خودرو  قدیر 110 " جناب دکتر حافظی قول مساعد دادند که راهها جهت تولید انبوه این محصول هموار شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: