جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 تير 1393     
امسال تمامی ایستگاه های مترو به پله برقی تجهیز می شوند

به گزارش شهرداری نیوز، قائم مقام معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: مشکلات پله برقی در تمامی ایستگاه های مترو تهران تا پایان سال برطرف می شود.

حجت الله بهروز با بیان اینکه کیفیت سرویس دهی به معلولان و جانبازان در برخی ایستگاه های مترو مطلوب و قابل قبول سازمان حمل ونقل و ترافیک نیست، گفت: در برنامه 5ساله شهرداری تهران خدمات رسانی به معلولان و جانبازان در اولویت قرار گرفته است. به نحوی که تلاش شده هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ سطح پوشش خدمات به نقطه مطلوب برسیم .

وی با اشاره به اینکه 90 درصد ایستگاه های مترو به آسانسور و پله برقی تجهیز شده اند، گفت: در بعضی ایستگاه یکی و در بعضی دو دستگاه آسانسور وجود دارد. این در حالیست که ایستگاه های جدید که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته اند، هنوز به پله برقی تجهیز نشده اند .

بهروز تاکید کرد: مشکلات ایجاد شده در تجهیز ایستگاه های مترو به پله برقی به موضوع واردات و تامین لوازم یدکی مربوطه بازمی گردد زیرا شرایط اقتصادی سال گذشته مشکلات ویژه ای را در این بخش به وجود آورده است .

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مترو به واسطه حجم زیاد مسافر بسیار سریع مستهلک می شوند، گفت: با توجه به وضعیت ایستگاه ها، برنامه ریزی برای تعویض و تعمیر پله برقی ایستگاه های پرتردد در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که بسته به حجم تردد، ایستگاه اولویت بندی شده اند.

قائم مقام معاون شهردار تهران تصریح کرد: نصب بالابر در تمامی ایستگاه های مترو در برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد. در عین حال نگهداری تجهیزات از جمله پله برقی و بالابرهای مستقر در ایستگاه ها از سوی شرکت های تامین کننده صورت می گیرد و قراردادهای لازم منعقد شده است. بدین ترتیب امیدواریم با اقدامات انجام شده، طی دو ، سه ماه آینده میزان رضایت مندی شهروندان در این حوزه افزایش یابد.

بهروز با بیان اینکه تمامی کمبودهای ایستگاه ها به لحاظ پله برقی تا پایان سال برطرف می شود، اعلام کرد: سفارشات کلی خرید پله برقی و آسانسورها برای ایستگاه های مترو ارائه شده به طوری که تا پایان سال تمامی ایستگاه ها به پله برقی تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه خرابی پله های برقی و یا آسانسورها در ایستگاه های مترو و حتی پله برقی های پل های عابر پیاده سطح شهر می توانند از طریق سامانه 137 مراتب را به شهرداری اطلاع دهند، گفت: با اطلاع رسانی به سامانه 137 در کمتر از یک ساعت مشکلات پله برقی ها و بالابرها برطرف می شود . البته بعضا خرابی پله های برقی به دلیل کمبود تجهیزات با مشکلاتی مواجه می شود که تعمیر و راه اندازی مجدد آنها زمان بر است اما در مواردی که خرابی ها مربوط به کمبود تجهیزات نباشد، سریعا برطرف می شود .

بهروز همچنین تصریح کرد: با اطلاعاتی که شهروندان از طریق سامانه 137 به شهرداری تهران می دهند ، می توانیم وضعیت شهر را به لحاظ تجهیزات ترافیکی و حتی عملکرد پیمانکاران ارزیابی کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: