جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 تير 1393     
افزايش مسير دوچرخه سواري در پايتخت به 230 كيلومتر

به گزارش شهرداری نیوز، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافيك با بيان اينكه توسعه دوچرخه سواري به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک در دستور كار اين حوزه است گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال طول مسير دوچرخه سواري پايتخت به 229 كيلومتر افزايش مي يابد.مسعود رنجبريان  با بيان اين مطلب اظهار داشت: دوچرخه یک وسیله حمل و نقل پاک است اما در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به فراموشی سپرده شده بود كه مدیریت شهری تهران طی سالهای اخیر تلاش کرد دوچرخه سواری را دوباره به شهر بازگرداند.

وي افزود: اكنون 222 كيلومتر مسير دوچرخه با 3814 دستگاه دوچرخه و 198 دستگاه خانه دوچرخه در تهران وجود دارد كه توسعه اين سيستم حمل و نقلي در شهر در دستور كار قرار دارد.

مدير كل برنامه ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك تصريح كرد: توسعه 7 كيلومتري مسير دوچرخه سواري، خريد 6700 دستگاه دوچرخه جديد و احداث 30 خانه دوچرخه در دستور كار سال جاري است كه براين اساس تا پايان سال طول مسير دوچرخه سواري شهر تهران به 229 كيلومتر خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه  تعداد دوچرخه هاي شهر نيز تا پايان سال به 10 هزار و 514 دستگاه و خانه هاي دوچرخه به 228 دستگاه افزايش مي‌يابد گفت: گاهی تصور می شود وقتی می‌گوییم از دوچرخه استفاده کنید منظورمان این است که شهروندان از منزل تا محل کارشان که ممکن است چندین کیلومتر باشد از دوچرخه استفاده کنند، با توجه به شیب ها، ترافیک تهران ووجود شبکه بزرگراهی و ... برای همه مناطق استفاده از دوچرخه امکانپذیر نیست اما شهروندان می توانند در طی روزی وقتی را برای دوچرخه سواری اختصاص دهند و یا در مسیرهای کوتاه از این وسیله نقلیه بهره مند شوند.

رنجبريان در پايان خاطرنشان كرد: طرح توسعه دوچرخه سواري در تهران، طرحی بسیار ارزشمند است که آثار بسیار مثبتی مانند کاهش آلودگی هوا به دنبال دارد اما برای آنکه شهروندان بتوانند به راحتی از دوچرخه در سفرهای روزانه خود استفاده کنند ابتدا باید زمینه سازی لازم صورت گیرد كه شهرداري تهران در اين راستا اقدامات متعددي را در دستور كار دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: