جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
آخرین وضعیت پرونده بند350اوین

فارس: مصطفی پورمحمدی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آمار 3.7 درصدی کاهش زندانیان مختص به چه گروهی است، گفت: در کل، قوه قضاییه به دنبال جرم‌زدایی است تا میزان مجازات های زندان را کاهش دهد.

وی افزود: خوشبختانه مجلس در این جهت تلاش‌های خوبی داشته به نحوی‌ که با استفاده از پابندهای الکترونیک، برخی از زندانیان را از زندان خارج کردیم اما این افراد از حوزه قضایی خارج نشده‌اند و تحت نظر هستند.

پور محمدی تاکید کرد: ما به دنبال تدابیری هستیم تا بدهکارانی که مسائل مالی همچون مهریه دارند درگیر زندان نشوند بنابراین احقاق حق از راه‌های دیگری صورت می‌گیرد که این سیاست کلی قوه قضاییه است.

وزیر دادگستری گفت: سیاست دستگاه قضایی کاهش جمعیت کفری در زندان‌ها است.

وی در خصوص پرونده‌های کودک‌آزاری گفت: ما این موضوع را پیگیری کرده‌ایم اما اطلاعات اولیه آن ناقص است، اگر اطلاعات را تکمیل کنیم قرار است پرونده‌ای که به دادسرا می‌آید به طور جدی پیگیری شود و دیگر اجازه تکرار چنین حوادثی را ندهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بند 350 اوین گفت: بحث بر سر رعایت حرمت و ضوابط زندان‌بانی است و این تأکید جدی دستگاه قضایی است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه این موضوع مورد توجه مسئولین است، گفت: اگر خدای نکرده تخلفی هم باشد هم درون قوه قضاییه و هم در خود دستگاه نظارتی درون زندان به شدت برخورد می‌شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر، گفت: مواردی کم و بیش بوده البته برخی از آنها ضوابط انتظامی، رعایت مقررات و برخوردهای طرفین بوده که نیاز به محکمه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: