جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1392     
شهرداری به اصل پژوهش توجه بسیار خوبی کرده است

 به گزارش شهرداری نیوز ،مرتضی طلایی اظهار کرد: رویکرد شهرداری تهران در توجه به پژوهش بسیار خوب بوده است اما به نظر من باید نتایج پژوهش ها به صورت صدرصدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش برای انجام فعالیت ها مانند هوا برای تنفس انسان لازم است، اظهار کرد: انجام هر کاری مستلزم داشتن یک پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی است و هر عملی که فاقد چنین پیشینه ای باشد، پیشاپیش محکوم به شکست است.
این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تاکید کرد: متاسفانه امروز در کشور شاهد هزینه های سنگینی هستیم که به دلیل بی توجهی نسبت به پژوهش از جیب ملت پرداخت شده است. کارهای مطالعه نشده ای که انجام شده اما بعد مشخص شده که این کار قابلیت اجرایی نداشته است. به نظرم موضوع پژوهش عاملی است برای انجام دادن هر چه بهتر کارها در همه سطوح و در همه امور که باید به آن توجه جدی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: یک ضعفی که در زمینه کارهای مطالعاتی وجود دارد این است که حوزه اجرا و حوزه تولید علم، مطالعه و پژوهش با همدیگر هماهنگی ندارند. پژوهش مبتنی بر سفارش مجری و اجرا کننده درباره هر موضوعی است که این موضوع رعایت نمی شود.
مرتضی طلایی ادامه داد: بسیاری از کارهای خوبی که صورت گرفته و در دکور و کتابخانه دستگاه های گوناگون خاک می خورد، نشان می دهد از پژوهش های انجام شده در حوزه عمل استفاده ای نمی شود و این ضعف باید از بین برود زیرا هر مطالعه دقیقی که صورت می گیرد باید به حوزه اجرا وارد شود تا کارها، علمی صورت بگیرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: