جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
تناقض سرعت و ایده آل های زیست محیطی در آلمان

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،آلمانی ها میلیون ها دلار برای پنل های خورشیدی هزینه می کنند. به لطف انرژی های  سبز ،آنها قهرمانان بازیافت و طراح نقشه های دراماتیک در استفاده نکردن از نیروی هسته ای هستند، اما از این ملت دوستدار اتومبیل هرگز نخواهید که از اتومبیل های پرمصرف استفاده نکنند.

در زادگاه برخی از بزرگترین برندهای لوکس ماشین در دنیا مثل آئودی ، مرسدس بنز ، پورشه ، بی ام دبلیو ،  بر اساس مطالعات منتشر شده در مرکز تحقیقات ماشین، متوسط نیروی اسب بخار برای ماشین های جدید در ماه های ابتدائی سال به 141 اسب بخار افزایش یافته است.

در سال گذشته متوسط نیروی اسب بخار برای ماشین های جدید 138 و در سال جدید این رقم فقط 95 اسب بخار بوده است.

سرعت این موتورهای بزرگ ، روز به روز در حال افزایش است و راننده ها در کشورهای دارای بزرگراه های سرعت ،  با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت به جلو می رانند.

تحلیل گران در این باره می گویند که اعمال محدودیت سرعت بر لاین های سریع گسترش سهام دولتی را کاهش می دهد، اما آلمانی ها بر این باورند که این حرکت یک خودکشی سیاسی برای هر قانون گذار بی باک خواهد بود.

دولت آلمان سعی می کند تا سال 2020 ، 1 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی یا خورشیدی در جاده هایش داشته باشد اما مشکل این جا است که با راهکار هایی مثل جای پارک رایگان برای رانندگان این اتوموبیل ها بیشتر مردم این ماشین ها را نمیخواهند و بسیاری از مردم نیز باور دارند که کشورشان به این آرزوهای بلند مرتبه دست پیدا نمی کند چرا که هم اکنون هم از 43 میلیون ماشین ، صد هزارتای آنها الکتریکی و خورشیدی هستند.

تولید کنندگان اتومبیل آلمانی معتقدند که راحتی و تداوم بخش های اصلی در ماشین سازی در اولویت است.

در بحث استفاده از سوخت و موتور دیزل های پاک ، تولید کنندگان بخش اتومبیل این کشور ،جزو مبتکرین جهان هستند ، اما متخصصین حمل و نقل می گویند تولید کنندگان اتومبیل نه تنها به میزان کافی بلکه با سرعت کافی نیز تلاش نمی کنند . تولید ماشین های بزرگ و سطح بالا با سوخت گازوئیل در اینجا مشکل است . در حال حاضر ماشین های کوچک و سبک تر که برای محیط مفید تر هستند، تولید می شوند اما منفعت تولیدکنندگان در ماشین های بزرگتر است چرا که سود بیشتری برایشان خواهد داشت. به نظر می رسد تا روزی که آلمان به تکنولوژی مقتضی دست پیدا کند ، مردم این کشور،از ماشین هایی با سرعت بالا، جاده های باز و خلوت و موتورهای قوی اتومبیل هایشان لذت می برند.

در آخر لازم به ذکر است که به گفته ماتیوس معاون اتومبیل سازی آلمان ، ماشین های سطح بالا و سطح متوسط نیز در مصرف سوخت به درجه ی مصرف سوخت ماشین های کوچک وکم مصرف رسیده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: