جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
حمله خمپاره‌ای به خاک روسیه

فارس: حمله خمپاره‌ای به خاک روسیهمقامات مسکو نسبت به پرتاب خمپاره از طرف اوکراین به خاک روسیه و زخمی شدن یک مامور مرزبانی بشدت اعتراض کردند و وزارت خارجه اوکراین نیز وعده داده که این حادثه با دقت بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، شب گذشته(جمعه 30 خرداد) در نتیجه پرتاب خمپاره از سوی خاک اوکراین به سمت یک ایست بازرسی مرزی در استان «روستاوفسک» روسیه، یکی از مامورین مرزبانی روسیه مجروح شد. این خبر از سوی دفتر مطبوعاتی سرویس مرزبانی روسیه مورد تایید قرار گرفته است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرده است که مقامات مسکو از طرف اوکراینی انتظار دارند که مشخص کنند چرا به سمت مرز روسیه تیراندازی شده است.

در بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه آمده است: «اظهارات «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در خصوص برقراری آتش بس موقت در مناطق شرق این کشور دقیقا مصادف با این حادثه شده است که از سوی آنسوی مرز اوکراین به طرف خاک روسیه خمپاره شلیک شده است که منجر به تخریب ساختمان مرزبانی و زخمی شدن یک مامور مرزبانی شده است.»

وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به این مسئله در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرده است تحقیقات دقیقی در خصوص وقوع حادثه تیراندازی به سمت خاک روسیه انجام خواهد شد.

این در حالی است که وزارت دفاع اوکراین صبح امروز اعلام کرد که در زمان اجرای وظایف محوله در چارچوب عملیات نظامی در شرق این کشور، واحدهایی از نیروهای نظامی مجبور شدند تا به نقاط مرز مشترک روسیه و اوکراین نزدیک شدند.

بر اساس این اطلاعات، نیروهای شبه‌نظامی که یک مرکز کنترل مرزی را در تصرف خود داشتند، بلافاصله به سمت نیروهای نظامی ارتش آتش گشودند و در این بین یکی از گلوله‌های خمپاره هم به خاک روسیه اصابت کرده است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه با اشاره به برخی حوادث از جمله حادثه حمله به سفارت روسیه در کی‌یف،‌ اعلام کرده بود که اوکراین به برخی تعهدات خود عمل نکرده است بنا‌بر این  امکان اعزام مجدد نیرو به مناطق مرزی با اوکراین وجود دارد. ناتو اما می‌گوید روسیه کار اعزام نیرو به این مناطق را از سر گرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: