جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
تیزرهای آموزشی در زمینه استفاده از کیسه های تجزیه پذیر در راه است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیر کمیته آب و خاک ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت : موضوع استفاده از نایلون ها و کیسه های تجزیه پذیر در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است ، اما از آنجا که این کیسه ها مقاومت کمتری نسبت به کیسه های نایلونی دارند با استقبال کمتری از جانب شهروندان مواجه شده اند.

مهندس فتاحی درباره معرفی این کیسه ها به عنوان یکی از زمینه های مدیریتی پسماند گفت: استفاده از این کیسه ها با توجه به زمینه موجود در بحث مدیریت پسماند و لزوم رفتن به سمت پسماند بی خطر ، بسیار ضروری می نماید،ضمن اینکه کیسه های مذبور پیش از این،در فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار به شهروندان معرفی شده که با توجه به مقاومت کمتر این کیسه ها در مقابل وزن بیشتر، از استقبال کمتری برخوردار بوده است .

وی افزود: کارگروه شکل گرفته برای به ثمر رساندن طرح استفاده از کیسه های تجزیه پذیر با همکاری شورای شهر و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و فرمانداری تهران بکار گرفته شده است و قرار است از طریق بخشنامه هایی که فرمانداری تهران به فروشگاه های زنجیره ای ارسال خواهد کرد ،تمام فروشگاه های زنجیره ای از قبیل اتکا ، رفاه ، هایپر استار ، سپه، پروما و ... ملزم به استفاده از این کیسه ها برای ارائه کالاهای خود به شهروندان شوند.

فتاحی در خصوص ردیف بودجه ای که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است بیان داشت: در چهار سال گذشته برای ایجاد فرهنگ استفاده از کیسه های تجزیه پذیر ، مناسبتی را به عنوان روز بدون نایلکس مشخص کرده بودیم که در آن روز با توزیع کیسه های پارچه ای به مشتریان و مراجعان فروشگاه شهروند توانستیم اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه به شهروندان ارائه دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه مناسبی که برای تبلیغات و آموزش این مبحث در اختیار داریم ، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی را به انجام رساندیم، البته برای اجرای این طرح 123 آموزشگر بازیافت با مراجعه به درب منازل و آموزش جداسازی زباله تر از خشک کیسه های تجزیه پذیر را به شهروندان معرفی می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: