جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 خرداد 1393     
سپردن مدیریت یکپارچه شهر تهران به شهرداری راهی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از طرح های زیست محیطی شهرداری تهران تاکید کرد: لزوم توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین راهکار های حل و معضل ترافیک و آلودگی هوای تهران مطرح است.

امیری خامکانی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، ضمن اشاره به جمعیت زیادی که در پایتخت زندگی می کنند بیان داشت : همانطور که می دانید آلودگی هوا و ترافیک از پیامدهای تمام شهرهای پرجمعیت در جهان بوده است اما همه این شهرها توانسته اند با به کارگیری راهکار های کارشناسی بر این مشکل فائق آیند. تهران به عنوان پایتخت هدف بسیاری از مراجعات اداری و درمانی از سراسر کشور است .

وی در ادامه افزود : حتی در مراجعات از مسافران کشورهای خارج نیز باید گفت که تهران از بالاترین میزان بازدید کننده برخوردار است. بنابراین نگاه به حل معضلات شهر تهران باید یک نگاه ملی یا حتی فرا ملی باشد .

وی در ادامه در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی افزود : متاسفانه در دولت گذشته برای توسعه مترو 4 میلیارد دلار پرداخت نشد و همین امر تکمیل مترو تهران را به تعویق انداخت که خود این امر به دلیل تورم، موجب بیشتر شدن هزینه های تکمیل این پروژه است.

خامکانی در ادامه در خصوص توسعه فرودگاه امام گفت : برای بهره برداری از فرودگاه امام خمینی زمان زیادی صرف شد و با توجه به جایگاهی که این فرودگاه می تواند در منطقه داشته باشد، هنوز به جایگاه مورد نظر دست نیافته است. سالن های فرودگاه باید گسترش پیدا کند.چون همانطور که میدانید طراحی فرودگاه امام بر این اساس بوده که ترانزیت منطقه را انجام دهد. اما این امر در فرودگاه دبی به ثمر رسید.

فرودگاه امام باید به جایگاه ویژه ای که برایش در نظر گرفته شده است دست یابد . و اگر به جایگاه مورد نظر برسد درآمد سالانه کشور از طریق این فرودگاه افزایش می یابد.

خامکانی در خاتمه در مورد سپردن مدیریت یکپارچه در شهرداری تهران گفت:

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شهرداری متصدی تمام امور شهروندان است و حتی صدرو شناسنامه و ثبت ازدواج مردم در شهرداری اتفاق می افتد. لذا ضروری به نظر می رسد که در ایران نیز مدیریت واحد باید انجام پذیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: