جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
بازدید دکتر قالیباف،شهردار تهران از پروژه در دست ساخت خطوط 3و7مترو

 

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران صبح امروز در بازدید از خطوط 3 و 7 مترو تهران، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عمرانی این دو پروژه اولویت دار شهری قرار گرفت و آن را رضایت بخش توصیف کرد. 

به دنبال اتمام  موفقیت آمیز پروژه نیمه جنوبی خط سه مترو به طول 12 کیلومتر در نیمه دوم سال گذشته بود که به دستور هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه،بخش شمالی خط سه مترو به طول 17 کیلومتر در اولویت کاری این شرکت قرار گرفت تا با اتمام این بخش از پروژه مطابق برنامه زمانبندی در پایان سال جاری، خط 3 به طول 37 کیلومتر که به عنوان شاهراه حیاتی حمل و نقل پایتخت به شمار می رود به طور کامل زیر بار ترافیک برود. 

دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای اینکه اهمیت و اولویت این پروژه 17 کیلومتری به علاوه 12 کیلومتر از خط 7 مترو تهران (مجموعاً 30 کیلومتر) را در برنامه سال جاری مدیریت شهری اثبات کند، هفته اول اردیبهشت ماه 93 به همراه قائم مقام، معاونان و شهرداران مناطق پیرامون دو پروژه از بخش شمالی خط سه بازدید کرد و در همان جلسه دستور داد تا پیگیری و رصد منظم این دو پروژه به منظور بهره برداری تا پایان سال از جهات رفع موانع و تملک زمین برای ایجاد ایستگاهها و هواکش میان تونلی و نیز پشتیبانی بودجه ای در تقویم کاری هفتگی مدیریت شهری به طور ثابت گنجانده شود. 

شهردار تهران در همان جلسه بود که به دکتر عیسی شریفی قائم مقام شهردار در امور مناطق ماموریت داد تا چهارشنبه های هر هفته، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را در بازدیدهای کارگاهی رصد و مشکلات و موانع احتمالی را در حضور معاونان شهردار و شهرداران مناطق و به صورت میدانی مرتفع کند که این موضوع در هر هفته به طور دقیق اجرا شد. 

قالیباف صبح امروز در بازدید کارگاهی از بخش های مختلف شمال خط سه مترو از روند کار و پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و گفت: در مقایسه با بازدید دو ماه گذشته،پیشرفت کار خوب بوده است و انتظار دارم به اتکای مدیریت جهادی،30 کیلومتر خط جدید مترو در سال جاری برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز به مرحله بهره برداری برسد. 

بر اساس این گزارش در آغاز بازدید و جلسه کارگاهی امروز مدیران عالی شهرداری از پروژه های مترو، مهندس هابیل درویشی گزارشی از وضعیت هر دو پروژه خط 3 و 7 ارائه کرد و به شهردار تهران اطمینان داد تا با همت جهادی و کار شبانه روزی،  حمایت ها و پشتیبانی های مالی 30 کیلومتر تعهد جاری مترو مطابق با زمانبندی، آماده بهره برداری شود . 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) برای این که دغدغه شهردار تهران را از بابت پله های برقی خطوط مترو برطرف کند گفت: تجهیزات موردنیاز پروژه بر عکس پروژه های قبلی از نظر زمانی، جلوتر از بخش سیویل(ساختمان تونل و ایستگاهها)پیش می رود به طوری که ساخت همه پله های برقی سفارش داده شده و همزمان با نازک کاری ایستگاهها،نصب خواهد شد . بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه مترو شهیدبهشتی در محدوده اتوبان صیاد شیرازی تا شهرک ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد؛ حدود 20 کیلومتر از این خط قبلاً در دو فاز میانی و جنوبی به بهره برداری رسیده است. خط 7 مترو به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه از بزرگراه هجرت(ورزشگاه جهان پهلوان تختی-جنوب شرق تهران) تا میدان بوستان سعادت آباد(شمال غرب تهران) امتداد دارد که فاز نخست آن به طول 12 کیلومتر حد فاصل کمیل تا میدان صنعت تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: