جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
برخورد حقوقی محیط زیست با معدن کاران متخلف

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون رئیس جمهور گفت: در دولت جدید هیچ گونه مجوزی برای معدن کاران در مناطق حفاظت شده صادر نشده است.

 معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت:  یکسری از واحدهای معدنی از سال‌های قبل مجوز دارند که قانون به آنها اجازه داده که تحت شرایطی خاص و برای مدت محدود بتوانند بهره برداری کنند این در حالیست که هر گونه بهره برداری چه داخل منطقه حفاظت شده و چه خارج از آن باید با رعایت ضوابط محیط زیست باشد.

وی با بیان این مطلب که سازمان محیط زیست در اجرا و اعمال ضوابط محیط زیستی بسیار جدی است اظهار داشت:  در دولت جدید هیچ گونه مجوزی در داخل مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی صادر نشده است.

وی در خصوص تخلفات معدن کاران گفت: کمیته بازنگری تشکیل شده که اخیراً صورت جلسه آن به دست بنده رسیده است که طی آن موارد تخلفات معاون و تعارضات اتفاق افتاده بازنگری می شود و از نقطه نظر حقوقی بررسی می‌شود و درصورت نیاز پیگیری خواهد شد. 

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ذخایر کشور به سرعت درحال فرسایش است اضافه کرد: درتمام دنیا 20 درصد از مناطقشان حفاظت شده است اما ما در این میان توانسته‌ایم 10 درصد آن را حفاظت کنیم و با توجه به اینکه مناطق حفاظت شده کشور محدود است و به سرعت درحال فرسایش است باید از آنها حفاظت کنیم تا برای آیندگان هم باقی یماند چرا که قرار نیست که همه را ما استفاده کنیم. 

ابتکار ادامه داد: 90 درصد مناطق وعرصه‌های کشور در اختیار فعالیت های معدنی است، این 10درصد را بگذارند بماند شاید آیندگان نخواستند این مناطق حفاظت شده باشد آن موقع بهره‌برداری کنند. 

معاون رئیس جمهور در پایان درخصوص معدن کاری درمنطقه حفاظت شده بحر آسمان خاطرنشان کرد: حضور ذهن ندارم که آخرین اتفاقاتی که در این منطقه افتاده چه بوده است اما هر جایی که سازمان تشخیص دهد که تخلفی صورت گرفته است از اختیارات قانوین خود که قوی هم هست استفاده کرده و با آنها برخورد می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: