جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
برگزاری کنفرانس خبری فرآیند اجرایی ورود موتورسیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران

 به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران از اجرای فاز نخست جایگزینی موتور سیکلت های برقی در بازار خبر داد .

سید جعفر تشکری هاشمی عصردیروز در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح ورود موتورسیکلت های برقی به سامانه حمل ونقل شهر تهران که با حضور اصحاب رسانه و برخی موتورسیکلت سازان برگزار شد، گفت: مرگ تدریجی و مسمومیت شهروندان حاصل آلاینده های موجود در هوای شهر تهران است که از سوخت و خودروی غیراستاندارد ناشی می شود .

وی تصریح کرد: اینکه سالانه میلیون ها شهروند بر اثر آلودگی هوا به انواع بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی مبتلا می شوند یک پدیده طبیعی نیست و حاصل غفلت مسئولان و تامین کنندگان سوخت و خودور است. لذا همه ما مسئولیم که آلودگی هوا را کاهش دهیم .

تشکری هاشمی مهمترین دلیل آلودگی هوای شهر تهران را ذرات معلق زیر 2.5 میکرون اعلام کرد و گفت: احتراق سوخت موتورسیکلت های بنزینی نقش بسزایی در تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون داراند. این در حالیست که موتورسیکلت های بنزینی علاوه بر آلودگی صوتی و هوا به واسطه حرکات و مارپیچ های پر خطر پس از عابران پیاده عامل بیش از 50 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور هستند . 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که میزان کشته شدگان عابران پیاده با موتورسیکلت های احتراقی 70درصد است، اظهار داشت: سالانه در تهران 1400نفر در اثر تصادفات می‌میرند که هرچند این میزان در سال های اخیر به 800 نفر کاهش یافته اما این موارد را نمی‌تـوان نادیده گرفت چرا که بخش از آن به دلیل بی‌کیفیتی تولیدات است. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت های برقی با بنزینی یکی از اصلی ترین محورهای برنامه 5 ساله در شهرداری تهران است، گفت: با تصویب شورای شهر 40میلیاردتومان اعتبار در خصوص اجرای این طرح اختصاص یافته است که به منظور رفاه استفاده کنندگان از موتور سیکلت برقی یارانه‌های متعددی از قبیل فراهم نمودن برق رایگان برای موتور سیکلت‌های برقی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه موتور سیکلت بنزینی علاوه بر الودگی هوا به واسطه سرعت بالای موتور سیکلت بزه های اجتماعی فراوانی را رقم زده است، تصریح کرد: با استفاده از موتور سیکلت های برقی مانور های پرخطر کاهش یافته و شهر به سمت انظباط اجتماعی حرکت خواهد کرد. 

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار اولویت ما در اجرای فاز نخست جایگزینی است تصریح کرد: نه به دنبال انحصار هستیم و نه اجازه ورود محصول نامرغوب چینی و یا از کشورهای دیگر را می دهیم. هدف ما تولید موتور سیکلت موردنیاز با کیفیت برای اقشار کارگر، دانشجو و بازاری و ....است. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هدف مدیریت شهری تنها حمایت از خریداران و استفاده از موتورسیکلت‌ها هیبریدی است، گفت: تنوع و کیفیت مبنای اصلی است. لذا سازندگان استانداردهای تولید موتور سیکلت برقی را به دقت اعمال کنند .

تشکری هاشمی با بیان اینکه خودروی دوگانه سوز ابتکاری زیر پله ای بود که اکنون وبال شهروندان شده است از تولید کنندگان خواست موتورسیکلت های بنزینی را با اندکی دست کاری به موتور سیکلت برقی تبدیل نکنند بلکه طی مهلت مقرر محصولات با کیفیت را معرفی کنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: