جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
شناسایی داوطلبان سلامت حج تمتع ۹۳

مهر: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اجرای طرح داوطلبان سلامت حج تمتع ۹۳، گفت: ۲۸۰ پزشک در حج امسال حضور دارند که برای نخستین بار ۶۰ پزشک زن به منظور ویزیت زائران زن به حج اعزام شده اند.

دکتر عادل مقصودی نژاد با بیان اینکه تا کنون استطاعت پزشکی ۱۱ هزار زائر تایید شده است، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار طرح تطبیق یعنی اعزام پزشکان زن در کاروان های حج تمتع با حضور ۶۰ پزشک خانم اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا از میان زائران حج، پزشکان حاضر در کاروان ها را شناسایی کنیم  گفت: بر این اساس طرح شناسایی داوطلبان سلامت حج ۹۳ را اجرایی کرده و تا کنون از میان زائران ۴۰۰ نفر کادر پزشکی را شناسایی کرده ایم.

مقصودی نژاد افزود: از این میان ۳۰۰ نفر پزشک ، حدود ۴۰ نفر پرستار و باقی از سایر افراد کادر پزشکی هستند که در صدد هستیم ۱۰۰ نفر از این افراد را به صورت داوطلبانه جذب گروه کرده و برای آنها کارت  داوطلبی نیز صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ هزار زائر تحت ویزیت پزشکی قرار گرفته اند به پزشکان تاکید کرد  معاینات زائران را تسریع ببخشند تا قبل از ماه رمضان ثبت اطلاعات درمانی زائران در حج در سیستم انجام شود.

مقصودی نژاد با تشکر از فعالیت کارگروه سلامت در حج امسال، گفت:  به علاوه همانند تمتع سال گذشته ۱۰۰ نفر از پزشکان را بیمه مدنی مسئولیت فنی خواهیم کرد تا در صورت رخداد احتمالی خطای پزشکی، پزشکان ما دچار هزینه نشوند.

وی درباره بروز ویروس کرونا در عربستان، با بیان اینکه شدت این بیماری افت کرده است، توضیح داد: تا کنون هیج محدودیتی در جلسات کشوری برای اعزام زائران در نظر گرفته نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: