جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 دی 1392     
راهکار برون رفت آلودگی هوا توسعه مترو است نه انتقال پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که طرح انتقال پایتخت از تهران طرحی رویایی و غیر قابل اجراست، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، انتقال و جابه جایی پایتخت از تهران در گام نخست نیازمند بودجه-ای معادل 80 تا 100 میلیارد دلار است که البته این رقم از واقعیت فاصله دارد و بسیار بیشتر از این است.

مسعود سلطانی فر افزود: تعویق در اجرای طرح جامع مترو و ترافیک، دو عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است و اگر تنها 10 تا 15 میلیارد دلار از هزینه سرسام آور جابه جایی پایتخت به توسعه شبکه ریلی اختصاص داده شود، دو مشکل بزرگ تهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک از بین خواهد رفت.

وي با اشاره به این که برای کاهش آلودگی هوای تهران و کاستن از ترافیک ناچاریم در یک برنامه میان مدت و ظرف 3 تا 5 ساله شبکه ریلی تهران شامل 8 خط مترو و 4 خط تراموا را اجرایی کنیم، اظهار کرد: اگر دولت و مدیریت شهری منابع مالی لازم برای اجرای طرح جامع مترو را فراهم کنند، ظرف 5 سال می توانیم بر معضل آلودگی هوا و ترافیک تهران فائق آییم.

سلطانی فر با بیان این که خروج صنایع آلاینده و تکمیل سیستم های کنترل آلودگی هوا و نیز ساخت خودرو و تولید سوخت استاندارد دیگر گام های موثری در این زمینه هستند، تصریح کرد: خودروسازان باید ملزم به ساخت خودروهای استاندارد با مصرف 4 تا 5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش شوند و علاوه بر آن نسبت به تولید و توزیع بنزین با کیفیت نیز اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین راهکار برون رفت تهران از آلودگی هوا انتقال پایتخت نیست بلکه توسعه مترو و تکمیل طرح جامع متروی پایتخت است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: