جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
حیدرزاده از وضعیت نابسامان شبکه فاضلاب کشور خبرداد

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: طرح جامع فاضلاب تهران مربوط به 60 سال پیش از اما تاکنون تکمیل نشده است.

محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب که وضعیت شبکه فاضلاب استان تهران مناسب نیست گفت: شهرتهران جزو 10 شهر آخردنیاست، که شبکه فاضلاب ندارد و جالب اینجاست ، شهرهایی مثل کابل ویا شهرها و کشورهایی که سالها بعد از اینکه طرح جامع فاضلاب تهران تدوین شد استقرار پیدا کردند امروز شبکه فاضلاب دارند.

وی ادامه داد: طرح جامع فاضلاب مربوط به 6 دهه پیش است اما متاسفانه هنوز کامل اجرا نشده است این درحالی است که اولین رکن شهر سازی شبکه فاضلاب است. 

مدیر کل محیط زیست استان تهران درخصوص شهر پرند احساس نگرانی کرد و اظهار داشت: متأسفانه ما در شهرهای جدید شاهد این هستیم که سیستم شبکه فاضلاب راه اندازی نشده ومن به جد در خصوص شهر پردیس اعلام خطر می کنم.

حیدرزاده ادامه داد: باتوجه به بارگذاری شدید در شهر پردیس که حدود 800 هزار نفر دراین شهر پیش بینی شده است درحالی که قرار بود 150 تا 200 هزار نفر در آن ساکن شوند و این درحالی است که برای این شهر با این جمعیت تاکنون برای شبکه فاضلاب آن تمهیدی اندیشیده نشده است. 

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی این شهر به سد ماملو وحساسیتی که شورای عالی جمعیت برای تامین آب شرب تهران دارد بارگذاری که در مسکن مهر صورت گرفته اگر این جمعیت در این شهر ساکن شود با یک بحران شدید زیست محیطی مواجه خواهیم بود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: مکاتبات لازم را با دولت محترم و استانداری و رئیس سازمان محیط زیست انجام شده ضمن اینکه ما با متولیان این موضوع برخورد هم کرده‌ایم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: