جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 دی 1392     
نیمی ازکشته شدگان تصادفات تهران عابر پیاده اند

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه برگزاری «دومین جشنواره مهارت های شهروندی کانون های آموزشی تهران (مشکات)» با تأکید بر این که نیمی از کشته شدگان تصادفات تهران عابر پیاده اند، گفت: به منظور کاهش آسیب و افزایش ایمنی عابران پیاده اقدامات متعددی با همکاری مدیریت شهری و پلیس راهور به اجرا در آمده که آخرین نمونه آن را با افتتاح زیرگذر چهارراه حضرت ولی عصر (عج) در مرکز تهران شاهد بودیم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: هر روز حداقل دو نفر بر اثر حوادث رانندگی در تهران کشته می‌شوند که دست کم یک نفر از آن ها را عابران پیاده تشکیل می دهند و این در حالی است که یک چهارم کشته شدگان ناشی از تصادفات تهران را راکبان موتورسیکلت و ترک نشینان آن ها تشکیل میدهند.

وی با اشاره به این که در مجموع سه چهارم کشته‌های تصادفات تهران عابر پیاده و موتورسیکلت سوار هستند، اظهار کرد: گر چه این آمار هر سال نسبت به سال  قبل کمتر می شود اما کشته شدن حتی یک نفر در تصادفات نیز غیر قابل قبول است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که آموزش های نظری و عملی از دوران خردسالی و کودکی یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقای فرهنگ عبور و مرور و در نتیجه کاهش تصادفات رانندگی است، تصریح کرد: آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی و افزایش فرهنگ ترافیک شهروندان موجب بهبود رفت و آمدها در شهر شده و همچنین هرج و مرج در معابر شهری را کاهش می دهد.

معاون شهردار تهران در پایان رعایت حقوق پیاده ها از سوی سواره ها از یک طرف و انجام تکالیف و وظایف شهروندی از سوی عابران پیاد از طرف دیگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: رعایت قوانین و مقررات از جمله استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران، رعایت حقوق دیگران و اندکی گذشت در رانندگی، از عوامل موثر در کاهش تصادفات محسوب می شوند.

گفتنی است پس از ارسال بيش از 22 هزار اثر شهروندي مرتبط با محور حمل و نقل و ترافيک به نخستین جشنواره مشکات، دومین جشنواره مشکات در محور فرهنگ ترافیک در سه گروه سنی و چندین قالب برگزار خواهد شد و 374 محله شهر تهران تا بیستم دی ماه پذیرای آثار شهروندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره آموزشی می باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: