جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
گفتم۱۵۰دقیقه‌بایدبدویم‌همه‌خندیدند

فارس: علی پروین درباره تساوی بدون گل تیم‌ملی ایران مقابل نیجریه اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های بازی‌های جام‌جهانی طبیعی بود که یک مقدار بچه‌های ما در 15 - 20 دقیقه اول بازی استرس داشته باشند به همین دلیل در دقایق ابتدایی اگر هر کس توپی دستش می‌آمد به فکر دفع آن بود که در این موضوع هم بچه‌ها خوب بودند چون باید یک طوری استرس را زیر پایشان له می‌کردند.

وی افزود: یادم هست یک هفته قبل از شروع بازی‌ها گفتم که بچه‌ها باید برای مهار حریفان خوب 150 دقیقه بدوند آن وقت همه خندیدند و گفتند فوتبال 90 دقیقه است چرا 150 دقیقه باید بدوند اما حالا به حرف من رسیدید، ما در شرایطی قلدرهای نیجریه را مهار کردیم که همه تقریبا 10 - 11 کیلومتر دویدند یعنی معادل 150 دقیقه.

پروین تاکید کرد: در کل بد نبودیم اما اگر خودباوری داشتیم نیجریه را شکست می‌دادیم. بازی اول همیشه شرایط خاص خودش را دارد و حتی بغل پا زدن هم باید با تمرکز باشد در مجموع یک امتیاز خوب بود اما ما می‌توانستیم با توجه به اینکه فرصت‌هایمان از نیجریه بیشتر بود به گل هم برسیم.

پروین درباره بازی با آرژانتین نیز خاطرنشان کرد: بچه‌ها هیچ ترس و استرسی نداشته باشند و کار خودشان را دنبال کنند. دیروز نیجریه آنقدر عصبی شده بود که حتی نمی‌توانستند توپ را کنترل کنند به همین دلیل آنها هم زیر توپ زدن را در دستور کار خود قرار دادند که دفاع‌های ما نیز از جمله سیدجلال و پولادی و حتی صادقی و منتظری خوب با هم هماهنگ بود و توپ‌های اول را زدند البته در میانه زمین هم آندو و جواد خوب جنگیدند مخصوصا مقابل آن بازیکن خوب چلسی که وسط زمین را نتوانست از بچه‌های ما بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: دست بچه‌ها درد نکند و واقعا عکس یوزپلنگی که روی پیراهن آنها زدند در شأن‌شان بود اما ان‌شاءالله با کمی خودباوری و تمرکز بالاتر مقابل آرژانتین که بازیکنان تکنیکی دارد می‌ایستند. هم باید با برنامه باشند و آنها هم به قول علی کریمی دو دست، دو پا و یک مغز دارند و نه چیزی بیشتر و نه کمتر، البته نباید انتظارات را بالا ببریم ولی اگر کار ما به بازی آخر و بوسنی بکشد به نظرم ما می‌توانیم از بوسنی امتیاز بگیریم البته این تیم مقابل آرژانتین نشان داد که بسیار خوب و با برنامه بازی می‌کند مانند آلمان که پرتغال و رونالدو را نابود کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: