جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
خودروهای برقی و هیبریدی آرم طرح ترافیک رایگان دریافت می کنند

به گزارش شهرداری نیوز ، سید جعفر تشکری هاشمی  گفت : موتور سیکلت ها، عامل 25 درصد از آلودگی هوا و 50 درصد آلودگی صوتی در تهران هستند و روزانه 700 یا شاید 800 دستگاه موتور سیکلت فقط در تهران توقیف و روانه پارکینگ می شوند .

به گفته وی این روزها که آلودگی هوا و آلودگی صوتی در پایتخت معضلی جدی است، جای این سوال باقیست که چرا هنوز موتور سیکلت ها بدون هیچ قید و شرطی در تمام مناطق شهر تهران تردد می کنند و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز هیچ نظارتی بر عملکرد تولید کنندگان ندارد .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت بحرانی آلودگی هوا و آلودگی صوتی پایتخت بیان کرد: بالغ بر 49 درصد آلودگی صوتی و و 25 درصد آلودگی هوای کلانشهر تهران را موتور سیکلت ها شامل می شوند.
وی با بیان اینکه تردد موتور سیکلت های آلوده و غیر استاندارد در سطح شهر عاملی مهم در تشدید این دو معضل شهر است، تصریح کرد: برای خودروها استاندارد تولید وجود دارد این در حالیست که برای موتور سیکلت استاندارد تولید نیز وجود ندارد.
تشکری هاشمی با اشاره به غیر استاندارد بودن موتور سیکلت های در حال تردد در کلان شهر تهران، افزود: اینکه تولید کنندگان داخلی بدون توجه به رعایت استاندارد ها موتورسیکلت های بی کیفیت هم به لحاظ ایمنی وهم تولید آلودگی را به راحتی وارد بازار می کنند، منطقی نیست .
وی تصریح کرد : خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی و جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی از مهمترین راهکارها برای کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوای پایتخت است و ما در کشور برای جلوگیری از معضلات ترافیکی زیست محیطی باید به سمت موتور سیکلت های برقی پیش رویم.

تشکری با بیان اینکه مطابق استاندارد فعلی آلودگی هوا، آلایندگی موتور سیکلت ها چهار برابر یک خودروی استاندارد نو است گفت: در چند سال آینده بزرگترین چالش درآلودگی هوا موتورسیکلت ها خواهند بود هم اکنون تولید هیچ نوعی از موتورسیکلت های داخلی مورد تایید ما نیست.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه یک میلیون موتورسیکلت شهر تهران باید برقی شوند، تاکید کرد : به موتورسیکلت سازان داخلی هشدار می دهم چنانچه به روند تولید موتورسیکلت های بی کیفیت هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ تولید آلودگی ادامه دهند حتما وارد کنندگان جای انها را در بازار خواهند گرفت .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه هر کدام از ما مدیران کشور باید اصل مشتری مداری را به عنوان یک اصل بنیادی بپزیریم ، تصریح کرد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز باید بداند باید خواسته شهر و شهروندان را تامین کند لذا حتما مذاکره ای در خصوصو تولید موتورسیکلت های برقی با آنها خواهیم داشت .

وی اظهارداشت: با اجرای طرح جايگزينی موتورسيكلت‌هاي برقی به جای بنزيني، بسیاری از مشکلات تهران از جمله دو مشکل الودگی صوتی و آلودگی هوا حل خواهد شد . در واقع معتقدم اگر اجرای این طرح در پایتخت آغاز و نهادینه شود در دیگر شهرها نیز که معمولا از تهران الگو می گیرند، فراگیر خواهد شد.

تشکری هاشمی خطاب به وزارت صنایع و تولید کنندگان داخلی موتورسیکلت گفت: این خواست مشتریان و شهر است. بنابراین آنها باید به خواسته شهروندان و نیاز شهر پاسخ دهند. در غیر اینصورت ما مجبور به وارد کردن موتورسیکلت برقی خواهیم شد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: به طور قطع ما برای گسترش موتورسیکلت های برقی و دیگر وسایل نقلیه پاک، تسهیلات تشویقی مناسبی در نظر خواهیم گرفت که در این مورد می توان به رایگان شدن صدور آرم طرح ترافیک برای تمام خودروهای برقی و هیبریدی اشاره کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: