جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
نوسازی 200 دستگاه مینی بوس فرسوده

 

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست از خروج 200 دستگاه مینی بوس فرسوده شهر تهران با همکاری شهرداری پایتخت از چرخه حمل و نقل عمومی در آینده ای نزدیک خبر داد.

یوسف رشیدی با اشاره به اینکه خروج مینی بوس های فرسوده یکی از اصلی ترین دغدغه های سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: از محل اعتبارات سازمان محیط زیست و با همکاری شهرداری تهران 200 دستگاه مینی بوس فرسوده شهر تهران طی دوماه آینده از چرخه حمل و نقل خارج خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جایگزینی 200 دستگاه مینی بوس به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: در عین حال تامین اعتبار جایگزینی مینی بوس های فرسوده از طریق تبصره ماده 21 قانون بودجه نیز در دست اقدام است که خروج مینی بوس های فرسوده کلانشهرها در تبصره پیگیری شده است .

مدیر مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به تفاهم نامه همکاری مشترکی میان وزارتخانه های کشور و نفت برای توسعه حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور، در تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ برای کاهش مصرف انرژی در بخش های مختلف اقتصاد از جمله حمل و نقل عمومی و ریلی درون شهری، به وزارتخانه های کشور و نفت اجازه داده شده که با رعایت قانون درخصوص اجرای سیاست های کلی مطابق با اصل ٤٤ قانون اساسی، ضمن سرمایه گذاری با بخش خصوصی و عمومی قراردادهایی را منعقد کنند.

وی تصریح کرد: دولت در تبصره 2 بند ق اجازه داده در محل هایی که سرمایه گذاری امکان پذیر و در مصرف سوخت تاثیر گذار باشد، به صورت بای بک وزارت نفت ضمانت قراردادهایی از این جنس را انجام دهد. از این رو پیرو بند ق قانون بودجه و همکاری وزارت نفت با استفاده از بهینه سازی مصرف سوخت اعتبارات خروج مینی بوس های فرسوده را نیز تامین خواهیم کرد .

رشیدی تصریح کرد: سرمایه گذاران و بانک ها می توانند با تامین اعتبار از طریق فاینانس، خروج مینی بوس های فرسوده را آغاز کنند و پس از آن پول خود را دریافت کنند .

وی تصریح کرد : بالغ بر 2 هزار مینی بوس فرسوده در شهر تهران تردد دارند که طی دو سال گذشته تنها 121 دستگاه از رده خارج شده اند. با پیگیری های سازمان محیط زیست و همکاری شهرداری تهران در گام اول 200 دستگاه و پس از آن در چندین مرحله سایر مینی بوس های فرسوده شهر تهران جایگزین خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: