جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
افزایش درآمد شهرداری کشور را به سوی عمران و توسعه هدایت می کند

 نورالله غلامیان اظهار کرد: برای خوداتکایی هر شهر، شهرداران باید روش‌های سرمایه‌گذاری و جذب درآمد را بیاموزند زیرا درآمدهای معمول شهرداری‌ها جوابگوی نیاز و توقع شهروندان از شهرداری‌ها نیست.

وی افزود: با افزایش درآمد شهرداری‌ها می‌توان شهر را در مسیر توسعه و آبادانی بیشترسوق داد و شهرداران باید با روش‌های به روز سرمایه گذاری آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه توانمندی شهرداران با افزایش درآمد بالا می‌رود اضافه کرد: در این میان آنچه بیشتر خودنمایی خواهد کرد سرعت پیشرفت و توسعه شهر است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌شک شهرهایی می‌توانند در این امر موفق باشند که مزیت‌های رقابتی خود را شناسایی کرده‌اند، افزود: البته انعطاف لازم در پاسخگویی را نباید فراموش کرد.

غلامیان یکی از معضلات اساسی در خصوص نظام تامین مالی شهرداری‌ها را فقدان رابطه‌ میان وظایف، مسئولیت و منابع دانست و یادآور شد: همیشه تلاش بر این بوده تا موضوع تامین مالی شهرداری‌ها در چارچوبی خارج از اقتصاد و در بخش عمومی تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این روش‌ها افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش هزینه‌های شهرداری، تمرکززدایی در مناسبات مالی دولت و شهرداری‌ها، تسهیل دسترسی به بازارهای سرمایه و اوراق قرضه، ایجاد انضباط و شفافیت مالی در شهرداری‌ است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: