جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
عراق تعطیلی سفارتخانه‌ها را تکذیب کرد

فارس: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که هیچ هیئت دیپلماتیک خارجی این کشور را ترک نکرده و هیچ سفارتخانه‌ای در بغداد بسته نشده است.
 

به گزارش پایگاه خبری «وای نیوز»، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عراق اعلام کرد: گزارشهای خبری و اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بسته شدن برخی سفارتخانه‌های خارجی فعال در بغداد و خروج کادر دیپلماتیک آنها را تکذیب و اعلام کرد که این اخبار شایعاتی مغرضانه است.

یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت: هیچ سفارتی بسته نشده و خبر خروج کادر دیپلماتیک خود را به ما ابلاغ نکرده است. انتشار این اخبار دروغ نیز به منظور ایجاد بی ثباتی در عراق صورت می‌گیرد.

این درحالی است که روز گذشته شبکه‌های اجتماعی شایعه تخلیه سفارت آلمان و چند کنسولگری دیگر در عراق را در پی تشدید حملات تروریست‌های داعش منتشر کرده بودند اما سفارت آلمان به طور قاطعانه این خبر را تکذیب کرد.

کارمند بخش فرهنگی سفارت آلمان در عراق نیز گفت: سفیر و سایر اعضای کادر دیپلماتیک این کشور هنوز در مقر سفارتخانه در بغداد به سر می‌برند و آن را ترک نکرده‌اند.

این امر درباره سفارتخانه‌های هلند و مصر در بغداد نیز صادق است و کارمندان این سفارتخانه‌های ترک هیئت دیپلماتیک این کشورها از عراق را تکذیب کردند. حتی سفارت ترکیه که خارج از منطقه «الخضراء» است دیروز شاهد مراجعات حضوری مردم بود و کار روتین و روزانه خود را انجام داد.

سفارت کویت نیز هنوز در بغداد باز و فعال است و هیئت دیپلماتیک کویت و در راس آنها کاردار آن در عراق حضور دارد و تنها سفیر «غسان یوسف الزواوی» سفیر کویت در عراق نیست و دلیل آن نیز مرخصی دوره‌ای‌اش است و این امر هیچ ارتباطی به بحران داعش ندارد. اغلب سفارتخانه‌های خارجی و عربی نیز در منطقه امنیتی خضراء بغداد قرار دارند و فرودگاه بین‌المللی بغداد نیز شاهد پروازهای روزانه خود است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: