جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
اگرحزب الله‌نبود،داعش‌اکنون‌دربیروت‌‌بود

فارس: دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد اگر حزب الله در زمان مناست در سوریه ورود نمی‌کرد (گروهک) «داعش» اکنون در بیروت می‌‌بود.

 
به گزارش  روزنامه «السفیر»، «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با مسئولان مناطق جنوبی، البقاع و بیروت «نیروهای پیشاهنگ المهدی (عج)» با اشاره به ورود گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» به شهر موصل و برخی مناطق دیگر عراق، مواضع مرجعیت دینی نجف اشرف در قبال این تحولات را ستود و گفت: دعوت مرجعیت دینی برای حمل سلاح در رویارویی با تروریست‌ها، به منظور محافظت و پاسداری از عراق است و هدف از آن حمایت از یک مذهب مشخص نیست.
 

دبیر کل حزب الله لبنان که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، با اشاره به بلند شدن صدای اعتراض برخی‌ها در مخالفت با دخالت نیروهای حزب الله در سوریه گفت: چرا اکنون آن صداها را در محکومیت داعش نمی‌شنویم؟ اگر ما در وقت مناسب و با روش و کیفیت مناسب در سوریه دخالت نمی‌کردیم، اکنون داعش در بیروت می‌بود.

سید حسن نصرالله با طرح سوالاتی درباره نقش برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تحولات عراق، طرف‌هایی که از این تحولات سود می‌برند و همچنین حقیقت موضع آمریکا در قبال این تحولات، آیه «عسى أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم» (چه بسا از چیزی کراهت داشته باشید، در حالی که برای شما خیر است) را یاد آوری کرد و افزود: مطمئن باشید که «چاه‌کن ته چاه خواهد بود». آن زمانی که به کسی اجازه هتک حرمت مقدسات دینی داده می‌شد،‌ دیگر گذشت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تکرار تاکید حزب الله مبنی بر لزوم انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس جمهور لبنان و پایان دادن به خلأ سیاسی موجود، گفت: حزب الله در نزدیک‌ترین زمان،‌خواستار انتخاب رئیس جمهور است و همان گونه در عید «مقاومت و آزاد سازی»‌ بیان کردیم، رئیس جمهوری که از پشت به مقاومت خنجر بزند، نمی‌خواهیم.

نصرالله با ابراز خرسندی از (بهبودی) اوضاع امنیتی داخل لبنان، تصریح کرد: ‌این امر به معنی بازگشت صد درصدی اوضاع (امنیتی) به حالت طبیعی خود نیست و لذا احتیاط دائمی را اجتناب ناپذیر می‌سازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: