جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
جراحت دیکتاتورسابق عراق

فارس: یک منبع ارشد در پلیس استان صلاح الدین عراق از زخمی شدن «عزت ابراهیم  الدوری» معاون دیکتاتور سابق عراق که تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق قرار دارد، در عملیات ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در شمال استان صلاح الدین خبر داد.

این سرهنگ پلیس استان صلاح الدین عراق که به دلایل امنیتی از افشای هویتش خودداری کرد، توضیح داد: اطلاعات دقیق و موثقی در دست است که نشان می‌دهد، عزت الدوری در جریان بمباران مقرش در منطقه بیجی در شمال تکریت زخمی شده است.

وی افزود:‌ این اطلاعات تاکید می‌کند، وی که نشستی با عناصر بعثی استان نشستی را برگزار کرده بود، به شدت زخمی شده است.

از سوی دیگر «احمد الجبوری» استاندار صلاح الدین نیز در سخنانی تصریح کرد که عملیات نظامی ارتش و نیروهای امنیتی عراق در این استان با قدرت همچنان ادامه دارد و این نیروها در کنار نیروهای عشایر موفق به بازگرداندن مناطق الاسحاقی و الضلوعیه و روستاهای بلد شده و بیش از 80 تروریست را به قتل رساندند که در میان آنها چندین سرکرده و رهبر حزب بعث عراق نیز مشاهده می‌شوند.

از سوی دیگر «صباح الفتلاوی»، فرمانده عملیات سامراء نیز در سخنانی گفت: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند، پیشروی چشمگیری را در مناطق مختلف این استان علیه نیروهای داعش محقق کنند و روزهای آینده بر روند این عملیات‌ها افزوده خواهد شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر از فرزندان عشایر مختلف عراق برای مقابله با داعش بسیج شده‌ و این ارقام به صورت مستمر در حال افزایش است.

مرجعیت دینی عراق در نجف اشراف با دادن فتوایی خواستار دفاع از کشور در برابر هجوم داعش شد و اعلام کرد که هرکس در این راه به قتل برسد، شهید شمرده می‌شود.

در همین راستا جماعت علمای عراق نیز با صدور فتوایی از شهروندان عراقی خواستار حمل سلاح علیه داعش و مزدوران مسلح شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: