جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
جریمه5.5میلیون‌دلاری‌ایران‌

تسنیم: علی ماجدی با علام اینکه ایران در داوری بین المللی لاهه در پرونده سوآپ نفت خام محکوم شد گفت: بر این اساس ایران باید 5.5 میلیون دلار به شرکت شاکی آذربایجانی پرداخت کند. البته ادعای این شرکت بیش از این رقم بود اما با تلاش تیم وکلای ایران رقم جریمه ایران کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با محکوم شدن ایران، هزینه دادگاه نیز باید توسط وزارت نفت پرداخت شود گفت: معمولا این گونه است که فردی که در دادگاه محکوم شده باید هزینه دادرسی و دادگاه را بپردازد.

ماجدی با اشاره به این که علی‌رغم وجود قرارداد برای سوآپ نفت، ایران یک طرفه نسبت به فسخ قرارداد با شرکتهای خارجی اقدام کرد گفت: به همین دلیل شرکتهای طرف قرارداد با ایران، بابت این کار شکایت کردند.

 وی با بیان اینکه شرکت نیکو ( طرف قرارداد با شرکتهای خارجی) در این باره تلاش زیادی کرد تا شرکتهای مورد نظر را از شکایت از ایران منصرف کند اظهار کرد: البته اگر این تلاشها نبود ایران بیشتر از این رقم محکوم می‌شد اما با لابی و صحبت توانستیم تعداد زیادی را از شکایت علیه ایران منصرف کنیم، اما یکی از این شرکتها اقدام به شکایت کرد.

ماجدی در مورد برنامه وزارت نفت در مورد ادامه عملیات سوآپ نفت خام گفت: تلاش داریم که سوآپ نفت را دوباره از سربگیرم اما کشورهای همسایه منتظر ما نشدند و راههای دیگری را برای انتقال نفت خود پیدا کرده‌اند.

معاون وزیر نفت اعلام کرد: البته با شرکتهایی از قزاقستان مذاکره‌های صورت گرفته است اما هنوز علی‌رغم تمایل ایران، موفق به امضا قرارداد نشده‌ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: