جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
تجلیل از راننده تاکسی‌هایی با ویژگی‌ خاص

 به گزارش گروه حمل ونقل عمومی شهرداری نیوز،رانندگانی از مناطق 22 گانه شهرداری تهران در یک شب زیبا دور هم جمع شدند و هر کدام برای خودشان داستانی شنیدنی داشتند. یکی علی‌رغم حضور در کسوت رانندگی، تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده بود و حالا دانشجوی مقطع دکتری بود! یکی‌شان قهرمان بین‌المللی رشته کیک بوکسینگ بود و دیگری قهرمانی از دورانی نه چندان دور؛ دوران دفاع مقدس. کسی که 51 ماه را در بند اسارت بعثی‌ها گذرانده و امروز، برای گذران زندگی خود، رانندگی می‌کند. ادعایی هم نداشت و وقتی روی سن آمد به احترام پدر شهیدی که او هم رانندگی می‌کرد و با عکس 3 شهید روی سن آمده بود، سکوت کرد و هیچ نگفت. یک راننده «روحانی» هم در میان میهمانان ویژه حضور داشت و دیگری هم کسی بود که در جمع 5 هزار نفری رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر، تنها راننده زنِ این شرکت بود و با یک نیسان کار می‌کرد. 

 

در این مراسم که با نام «سفیران خدمت» برگزار شد احمد مسجد جامعی - رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری حضور داشتند و 1800 نفر از رانندگان شرکت خودرو سرویس شهرداری تهران و خانوادهایشان نیز مهمان بودند. 

مسجد جامعی با تقدیر از مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر و دست اندرکاران برگزاری این مراسم، گردهمایی بزرگ خانواده رانندگان زحمتکش شهرداری تهران را اقدامی ارزنده خواند و گفت: رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه ما هستند. شغل رانندگی جایگاه مهمی برای ارتباط مستقیم با مردم است و این ارتباط مستقیم و بلاواسطه، بسیار ارزشمند و مهم است. 

رییس شورای شهر گفت: افراد شاخص و مهم زیادی را می‌شناسم که کارشان رانندگی است. نویسنده مطرحی می‌گفت رانندگی می‌کنم چون از ارتباط رودررو و مستقیم با مردم، چیزهای زیادی به دست می‌آورم. 

حبیب کاشانی - عضو شورای شهر تهران هم در سخنانی از همت رانندگان شاخص شرکت خودرو سرویس شهر تجلیل کرد و تلاش آنها و کسب موفقیت‌ در عرصه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را ستود. 

کاشانی گفت:رانندگان در واقع سفیران فرهنگی و اخلاقی هستند که در عرصه‌ای سخت، به دنبال کسب روزی حلال هستند. آنها معلمانی هستند بی گچ و تخته که به ما درس می‌دهند. ما باید امروز به احترام پدر شهید و یا جانباز و آزاده‌ای که برای کسب روزی حلال، شغل رانندگی را انتخاب کرده، تمام قد بایستیم و ادای احترام کنیم. و درس بگیریم از یک روحانی و یا راننده‌ای که در کنار کار سخت رانندگی، تا مقطع دکتری تحصیل می‌کند و مردانه هم به کار و فعالیت در این حرفه می‌پردازد. 

در این مراسم همچنین ابوذر مختاری - مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر در سخنانی با اشاره به زحمات و کار طاقت فرسای رانندگان گفت: از اساسی‌ترین حقوق خانواده که بر گردن سرپرست خانوار است، کسب روزی حلال است و من امروز می‌توانم شهادت بدهم رزق و روزی همکاران راننده من، از حلال‌ترین روزی‌هایی است که خداوند مقرر کرده است. 

در این مراسم از غلامحسین صالح کندری، پدر شهید و راننده بازنشسته شرکت، رضا یار احمدی، راننده ایثارگر با 51 ماه آزادگی و 45 درصد جانبازی، سهراب کبیر، راننده روحانی شرکت، علی محمدی خانقاه بر، راننده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و پذیرفته شده در مقطع دکتری، سکینه پور قلی، تنها راننده زن شرکت، حمید فتاحی پژو، دارنده مقام‌های بین‌المللی در رشته کیک بوکسینگ و 25 راننده نمونه شاغل در مناطق 22 گانه شهرداری تهران تقدیر شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: