جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
تعامل سازنده و گسترده ای بین مدیریت شهری و دانشگاه ها شکل گرفته است

به گزارش شهرداری نیوز ، بابک نگاهداری در نشست خبری شمشین جشنواره پژوهش و نوآوری شهری گفت: شرایط شهرهای نوین امروزی اعم از مسایل اجتماعی و اقتصادی و نظایر آنها به حدی رسیده است که مدیریت شهرها و کلانشهرها بدون دانش و پژوهش امکان پذیر نیست .
وی با بیان اینکه با توجه به گستره وسیع، توجه به علم و پژوهش در شهرها اهمیت بسیار دارد، ادامه داد: در راستای همین نیاز شهرداری تهران جشنواره پژوهش و نواوری شهری را به عنوان جایزه تهران برگزار می کند. این جشنواره درصدد است با شکل دادن به ارتباطات اجتماعی و با مراکز علمی و تحقیقی و با ارتباط گرفتن با مجامع بین المللی در عرصه شهری بتواند هدایتی علمی ، فن آورانه و پژوهشی در مدیریت شهری را به دست بگیرد .
وی با اشاره به اینکه در برگزاری شمشین دوره جشنواره رویکرد علمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در آثار ارسال شده از 5 کشور افریقایی، 7 کشور اروپایی و 9 کشور غرب آسیا اثر دریافت کرده ایم. بنابراین بحث رویکرد بین المللی یکی از رویکردهای اصلی به شمار می رود. از دیگر رویکردها بحث توجه به کلانشهرهای کشور و البته تهران است .
رییس مرکز مطالعات ادامه داد: خواسته یا ناخواسته تهران الگو و نقش راهبری برای سایر کلانشهرها در کشور است. پس اگر مدعی هستیم مدیریت شهری دانش بنیان را می خواهیم انجام دهیم، باید این الگوی راهبردی را به سایر کلانشهرها انتقال دهیم.
بابک نگاهداری با اشاره به اینکه انتخاب کلانشهر برتر در حوزه مطالعات و پژوهش های مدیریت شهری در جشنواره ششم مدنظر است، اظهارکرد: ارتباط گسترده با مرکز علمی و تحقیقاتی و نگاه به مدیریت شهری از دریچه دانشگاه ها یکی دیگر از رویکردهای این جشنواره است .
وی با بیان اینکه 1831 اثر داخلی از مجموعه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به این جشنواره ارسال شده است، گفت: این نشان دهنده تعامل گسترده مرکز مطالعات و شهرداری تهران است . به عبارت دیگر تعامل سازنده و گسترده ای که با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی صورت گرفته است .
نگاهداری با اشاره به اینکه شعار اصلی شکوفایی شهری است، اظهارکرد: ابعاد مختلف شکوفایی را مدنظر قرار دادیم .درواقع شکوفایی مفهمومی در حال تکامل است که براساس یک دیدگاه جامع با شاخص مربوط با رفاه اقتصادی، کیفیت زیست ، توسعه زیرساخت ها، عدالت و شمول اجتماعی و از همه مهمتر حکمروایی خوب شهری تعریف می شود .
وی ادامه داد: حکمروایی شایسته شهری ، تحقق امارهای مندرج در سند چشم انداز، بهره برداری مناسب از فرصت ها و تجارب با ارزش محلی ، ملی – منطقه ای نیز از دیگر موارد با اهمیت در این جشنواره است .
وی به بحث کاربست دستاوردها و نتایج پژوهش ها اشاره و بیان کرد: اهداف پژوهش های کاربردی درواقع به کارگیری دستاوردهای علمی و جهانی در حوزه های مختلف مدیریت شهری است که آنها را در مدیریت شهری کلانشهر تهران نهادینه می کند.
رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به دائمی شدن دبیرخانه این جشنواره پرداخت و گفت: فعالیت های مربوط به جشنواره هفتم را در یک گستره عمیق تر دنبال می کنیم و توجه به هویت شهر و سبک زندگی و از همه مهمتر تهران به عنوان یک شهر اسلامی از جمله اولویت های ما در آینده است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: