جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
منطقه10 اجرای فاز دوم مدیریت تلفیقی آفات نارون را آغاز کرد

به گزارش شهرداری نیوز،مرحله دوم طرح مدیریت تلفیقی آفات (IPM) در راستای کنترل آفت سوسک برگخوار نارون در منطقه 10 اجرا شد .

مهرداد زنگنه فر معاون امور شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت : درخت نارون (Ulmus. SPP )  یکی از درختان غالب فضای سبز مناطق شهری محسوب می گردد، یکی از آفات مهم این درخت سوسک برگخوار نارون  می باشد که در سالهای اخیر به معضل بزرگی تبدیل شده است.

وی افزود : حشره کامل این آفت برگهای درختان را سوراخ کرده و لاروها با فعالیت در سطح زیرین  برگ از پارانشیم تغذیه نموده و فقط رگبرگها را باقی می گذارند، در نتیجه سبب کاهش سبزینگی برگ و کاهش سطح فتوسنتز درختان می شوند که به مرور درختان را ضعیف نموده و مستعد حمله آفات پوستخوار و چوبخوار و بیماری مرگ نارون و در نهایت موجب ازبین رفتن درخت می گردد.

زنگنه فر تصریح کرد : با توجه به عوارض مخرب و آسیب های جبران ناپذیر زیست محیطی مرتبط با کاربرد بی رویه سموم شیمیایی برای کنترل این آفت و با تاکید بر این که سموم شیمیایی به دلیل طیف گسترده اثرشان و بعضا" پایداری زیاد به غیر از آفتهای مورد نظر، بسیاری از حشرات مفید و دشمنان طبیعی را نیز از بین می برند،کلینیک گیاهپزشکی شهرداری منطقه 10 اقدام به تزریق مواد غذایی (میکرو و ماکرو المنت ها) وسموم بیولوژیک( بی تی ران، حشره کش های باکتریایی و ...) به تنه درختان نموده است.

به گفته وی تزریق مواد غذایی و سموم با فشار بالا روش جدیدی است که در آن حجم کمتری از مواد غذایی و سموم با حداقل تلفات و خسارت های زیست محیطی به کار می رود و علاوه بر آن کل مواد تزریق شده مورد استفاده گیاه قرار می گیرد. خوشبختانه استفاده از این روش قدم بسیار موثر و مفیدی برای کنترل نسل اول این آفت و نیز کاهش مصرف سموم شیمیایی بوده است.

وی یادآور شد : امید است  با به کارگیری از روشهای غیر شیمیایی، بیولوژیک و تلفیقی برای کنترل این آفت شاهد کاهش استفاده از سموم خطرناک و در پی آن کاهش آسیب های زیست محیطی مرتبط با کاربرد این سموم در فضای سبز شهری باشیم..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: