جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
پیش بینی ظریف از بازی ایران - نیجریه

مهر: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه دقایقی پیش تهران را به مقصد وین ترک کرد.

ظریف در جمع خبرنگاران در خصوص شروع نگارش متن توافق در این دور از نشست ها گفت:همه می خواهند نگارش متن را شروع کنند و برای آن تلاش می کنند.

وی در خصوص پیش بینی اش از دیدار امشب ایران و نیجریه در چارچوب مسابقات جام جهانی در برزیل نیز گفت: ان شا الله می بریم.

پنجمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ظهر امروز با ناهار کاری کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف در ساعت 13 به وقت تهران آغاز می شود.

ظریف و اشتون در ناهار کاری مشترک درباره نحوه ادامه مذاکرات در سه روز آینده تا 29 خرداد ماه تصمیم  گیری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش ، سید عباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی نژاد ، مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه و امیری و رحیمیان از مدیران  سازمان انرژی اتمی تیم هسته ای کشورمان را به ریاست محمد جواد ظریف تشکیل می دهند.

چهارمین دور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در اردیبهشت ماه بدون نتیجه پایان یافت و این در حالی است که طبق اظهارات طرفین قرار بود از دور گذشته نگارش متن توافق نهایی آغاز شد .

محمد جواد ظریف  و کاترین اشتون  در پی دور چهارم مذاکرات  در تاریخ 5 خرداد ماه  دیدار دو جانیه ای را در استانبول به مدت دو روز برگزار کردند که در نتیجه این دیدار هیأت ایرانی طی روزهای گذشته مذاکرات دو جانبه ای را با اعضای 1+5 به صورت جداگانه برگزار کرده است .

بر این اساس هیأت ایران به ریاست سید عباس عراقچی، هفته گذشته در ژنو دو روز مذاکرات دو جانبه با آمریکا را با حضور هلگا اشمید ، معاون کاترین اشتون داشت . ایران و فرانسه نیز در ژنو دیدار کردند و هیأت ایرانی در رم مذاکرات دو جانبه ای با روسیه داشت. ایران روز گذشته نیز با آلمان در تهران دیدار دو جانبه داشته باشد .

سید عباس عراقچی در پایان مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در ژنو تأکید کرد : تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود . با این حال اختلافات هنوز به قوت خود باقی است .

وزیر امور خارجه کشورمان در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد ، بیان کرد:  نتيجه زياده خواهي هاي گذشته و گرفتاری در توهم تأثیر تحريم ها كاملا مشخص است. در 10 سال گذشته، تعداد سانتريفيوژهاي ايران از ٢٠٠ عدد به ٢٠٠٠٠ عدد رسيده است، ظرفيت غني سازي ايران از ٣.٥ درصد به ٢٠ درصد ارتقا يافته است و رآكتور تحقيقاتي آب سنگين أراك كمتر از يكسال ديگر افتتاح خواهد شد.

از سوی دیگر عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سخنرانی خود در رم  تأکید کرد: همه ما می‌خواهیم که این کار را تا پایان 20 ژوئیه به نتیجه برسانیم. دست نیافتن به توافق جامع هسته‌ای برای هر دو طرف‌ مذاکره‌کننده فاجعه‌آمیز خواهد بود.

امکان تمدید 6 ماهه برنامه اقدام مشترک که در نوامبر در ژنو مورد توافق طرفین قرار گرفت ، با نزدیک شدن به پایان این توافق از سوی طرفین مطرح است .



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: