جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
دولت موانع تعرفه­ای را از سر راه مدیریت شهری بر دارد

به گزارش شهرداری نیوز ، قائم مقام معاون شهردار تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک کلان­شهرهای کشور با تأکید بر این که امروز در دولت گوش شنوا برای شنیدن مسائل و مشکلات پایتخت و سایر شهرهای بزرگ کشور وجود دارد و از این نظر شاهد فضای مثبتی هستیم، گفت: بسیاری از مصوبات دولت، برنامه­هایی هستند که مدیریت شهری تهران ارائه کرده است.

مهندس حجت ا... بهروز افزود: بسیاری از برنامه­هایی که شهرداری­ها انجام می­دهند بر اساس قوانین بالا دستی از وظایف دولت است اما چون اتفاقی در دولت گذشته صورت نگرفت، مدیریت شهری برای این که بتواند جواب مردم را بدهد به آن­ها ورود پیدا کرد.

وی با اعلام این که امیدواریم دولت به شهرداری­های کلان­شهرها کمک کند، تأکید کرد: حداقل انتظارمان این است که دولت در زمینه قوانین و مقررات از جمله برداشتن موانع تعرفه­ای که بر سر راهمان وجود دارد و رفع محدودیت­های موجود به مدیریت­ شهری کمک کند.

معاون شهردار شیراز :کمک دولت به کلان شهرها تعطیل شده است

 همچنین در این نشست چند تن از معاونان حمل و نقل و ترافیک کلان­شهرهای کشور نیز دیدگاه­های خود را بیان کردند.

زحمتکش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به این که جایگاه شهرداری­ها شناخته نشده، اظهار کرد: این که حتی یک روز خدمات شهرداری­ها قطع شود را نیز نمی­توان تصور کرد، چرا که این نهاد و خدمت­گزاران آن همیشه و در همه حال در صحنه هستند و خدمت بی منت آن­ها به عنوان خادمان مردم رضایت ملت از دولت را پدید می­آورد.

وی با بیان این که از پول مردم برای خود مردم هزینه می­کنیم اما آن­جا که به سمت و سوی دولت و تخصیص اعتبارات دولتی می­رویم مشکل پیدا می­کنیم، تصریح کرد: از سهم شهرداری­ها از جرایم رانندگی گرفته تا عدم اختصاص اتوبوس و تاکسی در چند سال گذشته، کلان­شهرها دچار مشکل هستند.

زحمتکش با تأکید بر این که هر جا دولت وظیفه داشته به کلان­شهرها کمک کند این کمک­ها تعطیل شده، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مجموعه دولت، شهرداری­ها را در رده چندم مدیریتی می­بیند و در رده­های بالای قانون­گذاری، سیاست­گذاری و اجرایی، جایگاه شهرداری­ها نا دیده گرفته شده که این جایگاه نیاز به بازسازی دارد.

معاون شهردار تبریز : دولت قوانین را برای کلان شهر ها ساده کند

وحید کیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز از ترافیک به عنوان درد مشترک کلان شهرها نام برد و گفت: اگر دولت محترم پول ندارد یا پول کم دارد تا بودجه مصوب کلان­شهرها را پرداخت نماید، حداقل قوانین و مقررات را برای کلان­شهرها ساده کند و زمینه استفاده از فاینانس را که واقعاً پیچیده شده برای آن­ها آسان نماید.

صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بر تأثیر توسعه حمل و نقل عمومی بر کاهش مصرف سوخت تأکید کرد و گفت: هر چه ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت­های آن را بیشتر توسعه دهیم، در مقابل مصرف سوخت خودروهای شخصی کاهش پیدا کرده و منجر به صرفه­جویی در مصرف سوخت می­شود.

لُر زنگنه معلون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز با اعلام به این که سال گذشته فقط 4 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی این کلان­شهر خریداری شده، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه 800 دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما متأسفانه کمکی در این ارتباط از سوی دولت صورت نمی­گیرد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: