جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 آذر 1394     
تاکنون 135 مورد آنفلوآنزا شدید داشته‌ایم

باشگاه خبرنگاران جوان: دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری واگیر در وزارت بهداشت  در خصوص تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر بیماری آنفلوآنزا گفت: ما آمار ابتلا به آنفلوآنزا را ثبت نمی‌کنیم بلکه ابتلای شدید به آنفلوآنزا را به ثبت می‌رسانیم. در هفته‌ی گذشته 135 مورد آنفلوآنزا شدید داشتیم که خوشبختانه تحت درمان قرار گرفته‌اند و در هفته اخیر 8 مورد فوتی داشته‌ایم که موارد تک موردی در استان‌های مختلف بوده‌اند، که مسئله نگران کننده‌ای نیست.

وی افزود: حتی یک مورد فوتی نیز برای ما نگران کننده است ولی در مجموع این مسئله روند طبیعی خود را طی می‌کند. در حال حاضر 135 مورد بستری در بیمارستان در اثر ابتلا به آنفلوآنزا داریم که نسبت به سال‌های گذشته طبیعی است.

گویا در خصوص خبرهای مبنی بر کمبود دارو و واکسن بیان کرد: خبرهایی که مبنی بر کمبود دارو و واکسن می‌باشد جنبه تبلیغاتی دارد واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر است و در دسترس عموم قرار داد. بنابراین افرادی که بیماری‌های زمینه‌آی مثل بیماری قلبی، ریوی، نارسایی کلیه، سرطان و دیابت دارند و همچنین زنان باردار و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند در تزریق واکسن آنفلوآنزا الویت دارند، اما سایر افراد نیازی به تزریق واکسن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله آنفلوآنزا، مسئله جدیدی نیست و مثل هر سال نه تنها ایران بلکه تمام کشورهای منطقه را با خود درگیر کرده است. 10 تا 20 درصد جامعه در این فصل به آنفلوآنزا مبتلا شدند که اکثریت آنها بسیار خفیف بوده است. گویا در خصوص تعداد فوتی آنفلوآنزا در سال گذشته و مقایسه آن با امسال عنوان کرد: در سال گذشته 86 نفر در اثر آنفلوآنزا فوت کردند اما ویروسی که امسال افراد را مبتلا کرده است از نظر شدت و قدرت بیشتر از سال گذشته است. موج اول آنفلوآنزا که قوی‌تر است به پایان رسیده است، بنابراین اوضاع بهتر خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر ایجاد بازار سیاه واکسن و ماسک گفت: از مردم تقاضا داریم که به این شایعاتی که مبنی بر کمبود واکسن و ماسک پراکنده شده است توجه نکنند. وزارت بهداشت بهترین توصیه‌ها را برای مردم دارد و در کنار آنها است. پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین شستن دست‌ها و رعایت آداب تنفسی در اولویت قرار دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: