جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 آذر 1394     
آموزش تفکیک پسماند به 67هزار خانوار غرب تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،نشست هم اندیشی بهینه سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند  شهرداری تهران، ومدیران منطقه 5 برگزار شد.

سیدمحسن اسدی ، شهردار منطقه 5 در این نشست با اشاره براهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ گفت: با رشد شهرنشینی معضلات زیست محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که با توجه به دغدغه مدیریت شهری دراین زمینه می‌بایست نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گام برداشت.

وی تصریح کرد: تفکیک پسماند، تفکیک از مبدأ همچنین اصلاح الگوی مصرف ازجمله برنامه‌های مورد توجه است و نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.

اسدی با اشاره به هزینه‌های دفع زباله در شهر تهران تاکید کرد: تفکیک از مبدا زباله‌ها نقش چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد و در همین راستا نیاز است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی لازم در مسیر فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی شهروندان حرکت کنیم.

وی افزود: در این راستا طرح آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ بامراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز آموزشی در حال اجرا است.

 اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: تقلیل پسماند، تفکیک از مبدا وهمچنین اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه های مورد توجه است که در همین راستا، نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی  نیز در امر آموزش و فرهنگ سازی بسیار برجسته و مهم است که خوشبختانه در حوزه آموزش وفعالیت های فرهنگی  اقدامات جدی صورت گرفته است.

وی از آموزش 67 هزار خانوار درسطح منطقه 5 خبرداد و گفت: به دنبال افزایش مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند میزان بازگشت زباله های تولیدی به چرخه بازیافت به 19درصد افزایش یافت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: