جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 آذر 1394     
مشکل صنعت خودرو با سیاست های اخیر دولت حل شدنی نیست

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حرکتی جدی و اساسی  در حوزه خودروسازی ایران گفت : خودروسازان داخلی  باید در مسیر  استفاده از تکنولوژی های نوین و روز دنیا حرکتی اساسی نماید این در حالی است که یکی از اقدامات جدی در این راستا بهبود فضای کسب و کار در حوزه خودروسازی کشور به منظور حضور سرمایه گذار خارجی است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در صورتی که امنیت سرمایه گذاری و شرایط رقابتی در کشور فراهم شود مسلما بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت وارد خواهد شد.

وی اظهار داشت : هم اکنون اصلی ترین بستر سازی در حوزه خودروسازی واگذاری این صنعت به صورت واقعی به بخش خصوصی است در حالی که یکی از جمله موارد مهمی که کمتر مورد توجه قرار گرفته خصوصی سازی صنعت خودرو است.

وی تصریح کرد : دولت پای خود را از درون شرکتهای تولیدی و صنعتی الخصوص شرکت خودروسازی بیرون بکشد و صرفا به وظایف اصلی اش در حوزه نظارت و مدیریت و برنامه ریزی اهتمام بورزد.

وی گفت : تا زمانی که سایه دولت بر مجموعه های خودروسازی وجود دارد  و خودروسازی در ایران به صورت دولتی اداره می شود نه تنها تحولی در صنعت خودرو رخ نخواهد داد بلکه مشکلات این صنعت خودرو نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی توجه به قیمت و ارتقاء کیفیت و ارائه خدمات  پس از فروش مناسب در صنعت خودرو ، از اقدامات اساسی است که پس از خصوصی سازی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که امروز نبود اهتمام جدی به این سه گزینه بر بازار تقاضا نیز سایه افکنده است.پ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به تداوم رکود در بازار خودرو با وجود حمایت های تهسیلاتی دولت خاطر نشان کرد : خودروسازان باید نسبت به تغییر فضای تولید و عرضه محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی به نحوی عمل نمایند تا هر چه بیشتر بازار تقاضای خودروهای داخلی تحریک شود.

نعمتی با اشاره به تاثیر سیاست اخیر دولت به عنوان مسکنی برای صنعت خودرو ، گفت : مسائل و مشکلات ریشه ای چون نبود بهره وری ،  قیمت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در صنعت خودرو، با این گونه تصمیمات و سیاست ها حل شدنی نیست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: