جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 آذر 1394     
امیدی تازه برای درمان اختلال‌ متابولیک

ایسنا: این ترکیب از قابلیت کاهش وزن موش‌های چاق از طریق تاثیرگذاری روی سلول‌های روده برخوردار است و ممکن است به ارائه رویکرد درمانی جدید در اختلال‌های متابولیک مرتبط با چاقی کمک کند.

دراین بررسی معلوم شد که اسیدهای صفراوی در روده ترشح می‌شوند و به گیرنده اسید صفراوی FXR که تنظیم‌کننده اصلی متابولیسم انرژی است می‌چسبند و عملکردهای مختلف متابولیک را انجام می‌دهد.

تهیه داروی ضدچاقی که گیرنده FXR را مورد هدف قرار دهد سخت است زیرا سیگنال‌های FXR می‌تواند پیامدهای متابولیکی منفی و مثبت داشته باشند و به بافت‌هایی بستگی دارد که FXR با آن برخورد دارد اما ترکیب تازه شناسایی شده با عنوان Gly-MCA می‌تواند فعالیت گیرنده اسید صفراوی FXR را محدود کند.

در این بررسی پزشکان توانستند پنج موش را با کمک این ترکیب و طی چند آزمایش درمان کنند و متوجه شوند این دارو افزایش وزن را در موش‌های چاق کاهش داده و عملکرد سوخت و ساز آنها را بهبود می‌دهد.

این متخصصان همچنین دریافتند تاثیرات مثبت ترکیب Gly-MCA به دلیل افزایش مصرف انرژی ناشی از بالا رفتن تولید گرما در سلول‌های چربی است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان ترکیب Gly-MCA می‌تواند گزینه امیدبخشی برای درمان اختلال‌های متابولیک باشد و تاثیر آن روی موش‌ها ممکن است به شناسایی روش درمانی برای انسان‌ها منجر شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: