جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 آذر 1394     
وزارت نیرو منحل نمی‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: وزارت نیرو منحل نمی‌شود و در شرایط فعلی نیز نظری درباره این مساله ندارد و در شرایط مناسب وزارت نیرو نظرات خود را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطلاعی از جزئیات طرح تشکیل وزارت انرژی و ادغام وزارت نیرو با وزارت نفت ندارد، اظهار کرد: مساله ادغام وزارت نیرو موضوعی است که به تصمیمات دولت که در مجلس شورای اسلامی گرفته می‌شود ارتباط پیدا می‌کند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های متفاوتی که درباره این طرح وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اهمیت آب و استراتژیک بودن این حوزه مبرهن است که باید توجه جدی‌ای به این حوزه شود.

وی ادامه داد: تمرکز ساختاری وزارت نیرو باید به حوزه آب باشد به طوری که می‌بایست خدمات‌رسانی به مردم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه باید در هر ساختار بهره‌وری افزایش پیدا کند، گفت: مسوولینی که موضوع طرح ادغام و یا انحلال وزارت نیرو را مطرح کرده‌اند باید موارد مختلفی را مدنظر قرار دهند و در نهایت آنچه که به صلاح کشور است رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای نوشتن این طرح و جزئیات آن از شما نظرسنجی صورت گرفته است؟ اظهار کرد: تاکنون از ما هیچ نظری خواسته نشده است.

وی درخصوص مطالبات وزارت نیرو از کشورهای خارجی در دوران پساتحریم تاکید کرد: انتظار ما این است که در این دوران مطالبات برقی‌ که از کشورهای همسایه داریم را از طریق گشایش اعتبار و ال‌سی وصول کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات ما از کشورهای طرف قرارداد بابت صادرات برق حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار است، گفت: عمده این مطالبات از کشور عراق است که امیدواریم بتوانیم به زودی آن را وصول کنیم.

وی درخصوص آخرین آمار درباره پرداخت بدهکاران اظهار کرد: اخیراً دو هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی بین طلبکاران توزیع شده است که به زودی سهم هر کدام از شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته وی، وزارت نیرو به دنبال این است که در قالب برنامه ششم شرایطی را فراهم کند که بخشی از مطالبات به فروشندگان برق و سایر افرادی که در صنعت برق و آب مطالبه دارند، پرداخت شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: