جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 آذر 1394     
متقاضیان طرح ترافیک باید از ابتدای دی ماه به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند

به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تعداد مراجعه خودروهای سبک و سنگین به مراکز معاینه فنی گفت: ازابتدای سال جاری تعداد 270 هزار دستگاه خودروی سبک ، 64 هزار دستگاه خودروی سنگین و 128 دستگاه موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند .

ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در حال حاضر 5 مرکز مکانیزه معاینه فنی دارای شش خط معاینه جهت تست خودروهای سنگین در شهر تهران در حال فعالیت می باشند که از این تعداد ، سه مرکز آن در سه توقفگاه شرکت واحد مستقر  و مختص تست اتوبوسها شرکت واحد راه اندازی گردیده است.

وی افزود: هم اکنون در سال جاری در حدود 7 هزار و 121 دستگاه خودروی سنگین به مراکز مراجعه کرده که 5 هزار و 115دستگاه از آن مربوط به اتوبوس های شرکت واحد می باشند، قابل ذکر است که وسایل نقلیه سنگین  طبق قانون بایستی هر شش ماه یکبار نسبت به مراجعه و اخذ معاینه فنی اقدام نمایند.

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تعداد مراکز فنی مجزا برای ناوگان حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش روزانه سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شرکت واحد 150 دستگاه خودرو است که این مراکز در 6 ماه می توانند نسبت به معاینه حداقل 20 هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد اقدام نمایند لذا با توجه به اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل این ظرفیت هم اکنون کافی می باشد.

 آذروش با اشاره به افزایش تعداد مراکز معاینه فنی فعال در تهران گفت: در حال حاضر 14 مرکز مکانیزه معاینه فنی دارای 40 خط معاینه فنی که ظرفیت پذیرش روزانه 6 هزار دستگاه خودرو در حال فعالیت است همچنین بالغ بر 70 در صد ظرفیت مراکز خالی می باشد بدون تردید تا زمانی که وضعیت مراجعات بدین نحو است هیچ گونه توجیه فنی و اقتصادی جهت افزایش مراکز توسط بخش خصوصی تحت نظارت شهرداری تهران وجود نخواهد داشت.

 وی در خصوص تطبیق مراکز معاینه فنی با استانداردهای بین المللی تصریح کرد:  هم اکنون انجام معاینه فنی در ایران با استانداردهای سایر کشورهای پیشرفته و صاحب صنعت مطابقت دارد.استاندارد ملی 9181 معاینه فنی که کلیه دستورالعمل های انجام آزمون از آن استخراج گردیده براساس ترجمه آخرین استاندارد اروپا در زمینه معاینه می باشد.

 وی در ادامه با اشاره به تاثیر مبدل های کاتالیستی در کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از آزمونهای مهم که در مراکز معاینه فنی انجام می شود تست آلایندگی خودرو است ، سلامت و یا عدم سلامت و کارکرد صحیح خودروها در این آزمون براساس حدود مجازی که سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرده و به مراکز معاینه فنی در سرتاسر کشور ابلاغ گردیده، مورد ارزیابی قرار می گیرد و خودرو در صورت خرابی جهت برطرف کردن ایراد به بخش تعمیراتی اعزام می شود که یکی از علل مردود شدن در این آزمون می تواند ناشی از خرابی در کاتالیست باشد که این مسئله توسط بخش تعمیرگاهی تشخیص و رفع ایراد می گردد و جهت تست مجدد خودروها به مراکز مراجعه می نمایند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  با اشاره به تمهیدات مراکز معاینه فنی برای ثبت نام طرح ترافیکی در سال 95 اظهار داشت: یکی از موارد مورد نیاز جهت ثبت نام در سامانه طرح ترافیک ، اخذ معاینه فنی و ورود شماره گواهی معاینه فنی در سامانه است و متقاضیان با توجه به شروع ثبت نام از دی ماه سال جاری بایستی هرچه سریعتر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند.

آذروش گفت: در حال حاضر مراجعین با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه و هزینه 11 هزار تومان در صورت سلامت خودرو ، موفق به اخذ معاینه فنی می گردند.

وی افزود:همچنین کلیه مراکز شهر تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 لغایت 16 ،پنج شنبه ها از ساعت 7:30 لغایت 13 و جمعه مرکز بیهقی از ساعت 8 لغایت 14 فعال می باشد، در این راستا شهروندان می توانند جهت مطلع شدن از وضعیت کاری مراکز به سایت http://inspection.tehran.ir مراجعه نمایند. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: