جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 آذر 1394     
کاهش15درصدی تولید پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به ورود و همکاری تمامی وزارتخانه ها در طرح تفکیک از مبدا گفت: اگر مدیریت پیش از تولید اتفاق بیفتد و سازمان ها و نهادها وارد عمل شوند تولید پسماند به میزان 15 درصد کاهش خواهد یافت.

حسین جعفری ، با تاکید بر اینکه مدیریت پیش از تولید براساس قوانین پسماند به نهادها و دستگاه های مختلف مربوط می شود، گفت: در حوزه تولید کالا و مصرف، اگر وظایف به درستی انجام شود با روند کاهش تولید پسماند مواجه می شویم. به طریقی که سیستم تولید و توزیع به گونه ای باشد که پسماند کمتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مواد غذایی را فرآوری شده و بسته بندی شده استفاده کنیم با مشکلی در خصوص پسماند تر مواجه نمی شویم، افزود: به عنوان مثال اگر سبزی را به صورت بسته بندی و پاک شده خریداری کنیم دیگر با معضل پسماند سبزی روبرو نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص ورود و همکاری تمامی وزارتخانه ها در طرح تفکیک از مبدا یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی، صنعت ، معدن و تجارت، صدا و سیما، وزارت کشور، بهداشت و درمان و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست باید در این طرح و با توجه به قانون مدیریت پسماندها وآیین نامه اجرایی آن مشارکت داشته باشند که اگر این کار انجام شود تولید پسماند به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: