جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 آذر 1394     
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار شد:
دولت محترم به صورت جدی و بطور کامل خودروهای فرسوده را از رده خارج کند!

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص وام 25 میلیونی خودرو و عدم تخصص بخشی از آن به حمل و نقل عمومی گفت :بنده به هیچ وجه نمی خواهم این اقدام دولت را زیر سوال ببرم ، اما بنده اعتقاد دارم در کنار این عمل دولت باید اقدامات ویژه ای نیز برای مشکلات حمل و نقل عمومی هم در نظر می گرفت. ما میدانیم که شهرداری تهران نسبت به شهرستان های دیگر از بودجه مناسب تری برای این نوع اقدامات برخوردار است اما در شهرهای دیگر کشور اصلا اینگونه نیست و مردم برای تعویض خودروهای فرسوده خود دچار مشکلات فراوانی هستند.

شهباز حسن پور در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت:بنده به شخصه تمام کارهای مربوط به تعویض خودروهای فرسوده را آماده کرده ام ، با مسئولان خودروسازی ایران خودرو و سایپا  ،وزیر محترم کشور ، مدیرعامل شرکت بهینه سازی سوخت صحبت کردم اما هنوز هیچ نتیجه ای نگرفته ام. بنده از تمام خبرنگاران و رسانه های مختلف خواهش میکنم تا به جای بحث درباره مسائلی که هیچ اهمیتی برای مردم و دولت ندارد به مشکلات مردم رسیدگی کرده و صدای آنها را نیز بشنوند و به گوش مسئولین برسانند، شاید گره ای از کار آنها نیز باز شود.

وی خاطر نشان کرد، ما باید بتوانیم در جهت رفاه و آسایش مردم گام های مثبتی را برداریم . برای مثال در بحث تعویض تاکسی های فرسوده از وزیر محترم کشور و تمامی عواملی که به این مهم مربوط می شوند خواهش میکنیم که اقدامات لازم را هرچه بهتر و سریعتر انجام بدهند زیرا اینگونه حمل و نقل فرسوده در شأن و شخصیت ملت مانیست و چهره خوبی به شهر با تردد این گونه خودروهای فرسوده نمی دهد، ما باید این باور را داشته باشیم که تاکسی ها بعد از 5 سال باید از چرخه حمل  و نقل عمومی شهر خارج شده و خودروهای نو با سوخت های پاک و مناسب جایگزین آنها شوند.

حسن پور در ادامه گفت: قطعا دولت جدید از این نگرش ها و تغییرات  و تصمیمات درست حمایت خواهد کرد. ما از بخش خصوصی خواهش می کنیم تا از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و وارد یک رقابت جدی و سالم و درست برای تولیدات بهتر داخلی با بخش های دولتی شوند زیرا این عمل قطعا به نفع مردم و دولت و خودشان خواهد بود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خصوص تعویض تاکسی های فرسوذه گفت ، شاید برای مردم باورکردنی نباشد اما ما نزدیک به 10 الی 15 سال است که نتوانسته ایم تاکسی های فرسوده را کاملا از چرخه حمل و نقل خارج کرده و از تردد آنها و ایجاد آلودگی هوا جلوگیری کنیم . آیا این در شأن مردم ملت ما است؟ اگر این گونه نیست پس باید از هر نوع برنامه  جدیدی که قرار است در صنعت خودروسازی یا غیر خودرویی که منجر به تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر می شود استقبال کنیم.

حسن پور در خصوص راه اندازه قطب سوم خودروسازی با محوریت تولید خودروهای هیبریدی و پاک گفت: نه تنها قطب سوم بلکه اگر دهها قطب دیگرخودروسازی هم به وجود بیاید باید با توجه به پتانسیل های جامعه پیش بروند، در غیر این صورت هیچ تاثیری بر پیشرفت خودروسازی کشور ، کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات مردم نخواهد داشت.ما با توجه به ظرفیت های بالایی که کشور در این  زمینه دارد باید خیلی بهتر و حساب شده تر از قبل حرکت و تصمیم گیری کنیم.

حسن پور در ادامه افزود ،بها دادن و ارزش قائل شدن به بخش خصوصی و اهمیت دادن به آن بسیار مهم است و باور اینکه باید همگی در یک رقابت سالم قدم برداریم تا محصول و کار با کیفتی را به مردم ارائه دهیم  نیز قطعا باعث استقبال بهتری از جانب مردم خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه کار دولت که بدون توجه به اصل44قانون اساسی باشد و برای حل مشکلات مردم مطرح نشده باشد اشتباه است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: