جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 آذر 1394     
رييس كميته محيط زيست شوراي شهر همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران تأکید کرد:
آلودگي هوا مردم را نامهربان مي كند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران و با استقبال از نامه اخير شهردار تهران خطاب به شهروندان تهراني با كليد‌‌واژه «مهرباني» گفت: صحبت‌هايي كه آقاي قاليباف در اين نامه با مردم تهران مطرح كردند، حرف هاي خوبي بود.

مهندس محمد حقّاني افزود: اصولاً موضوع مهرباني، موضوعي دو جانبه است و هم مردم بايد با يكديگر و با مسئولاني كه به آنها خدمت مي كنند، مهربان باشند و هم مسئولان بايد با مردم مهربان باشند و اين مهرباني را در عملكرد خود به اثبات برسانند.

وي با اشاره به اين كه اداره و مديريت شهر با كيفيت بالا و حراست و حفاظت از محيط زيست شهري به شكل مطلوب، احترام به شهروندان و به نوعي مهرباني با مردم شهر است، ‌اظهار كرد: ايجاد محيط زيست شهري مطلوب از طريق كاهش آلودگي هوا و افزايش كيفيت هواي شهر که مي تواند در ارتقاي سلامت و بهداشت شهروندان مؤثر باشد، از مصاديق مهرباني با مردم است.

مهندس حقّاني با بيان اين كه هر قدر آلودگي هوا بيشتر شود و مردم بيشتر در معرض خطر مرگ و مير بر اثر افزايش آلاينده ها قرار بگيرند، نشان دهنده نامهرباني شهر با مردم است و اين هواي آلوده در نامهرباني مردم مي تواند مؤثر باشد، تصريح كرد:      به اين منظور بايد تدابير و تمهيدات خود را در انجام اقداماتي كه منجر به بهبود محيط زيست شهري شود، به كار گيریم.

وي با اشاره به اين كه تشديد برخورد مديريت شهري در جلوگيري از تخریب و از بين رفتن باغات، ممانعت از بارگذاري بيش از حد در شهر و عدم فروش تراكم غير مجاز از جمله اين تدابير و تمهيدات است، اظهار كرد: مهرباني با طبيعت و منابع طبيعي، مهرباني با مردمي است كه از طبيعت و مواهب طبيعي استفاده مي كنند.

مهندس حقّاني با بيان اين كه بايد از ظرفيت هاي موجود، جوري استفاده كنيم تا علاوه بر نسل حاضر، نسل هاي آينده نيز بتوانند از این ظرفیت ها استفاده كنند، تصريح كرد: به عنوان نمونه، با وجود آن كه منابع آبي كشورمان به شدت اُفت كرده اما همچنان در حال تخریب این منابع و نابودي شهرها و زير‌ساخت هاي شهري خود هستيم.

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه محيط زيست وقتي با ما مهربان خواهد بود كه ما نيز با محيط زيست مهربان باشيم، خاطرنشان كرد: هر قدر مسئولان در عملكردشان و مردم در رفتارشان با محيط زيست مهربان باشند، محيط زيست نيز با مردم و مسئولان مهربان تر خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: