جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 آذر 1394     
عدم شناخت مخاطب و نیاز بازار ایراد اساسی صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : برای نجات صنعت خودرو راهی به جزء ورود و همکاری با شرکتهای خارجی وجود ندارد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به لزوم رویکردی جدید در صنعت خودرو افزود : هر چند هر گونه محدودیت در جریان همکاری با شرکتهای خارجی نمی تواند تحول در این صنعت را موجب شود.

وی خاطر نشان کرد : برای اینکه صنعت خودرو ایران پویا شود لازم است تا ایده ها و طرح های جدیدی وارد این صنعت شود تا تحول و حرکتی نویی را بوجود آورده و موجب پویایی و رشد خودروسازی ایران شود.

وی اظهار داشت :  با تغییر رویکرد در صنعت خودرو و بکارگیری ایده های جدید و تولید محصولات به روز مسلما اقبال به خودروهای داخلی بیشتر و شاهد تحریک تقاضا در این صنعت خواهیم بود.

وی تصریح کرد : امروز صنعت خودرو نیازمند بازسازی و بازنگری و کیفیت بخشی است و قطعا شرایط کنونی بهترین فرصت است که دولت با اعمال سیاست های دقیق و حساب شده صنعت خودرو را به سمت تولید خودروهای جدید و متنوع متناسب با نیاز جامعه سوق دهد.

وی گفت : هر چند در این سالها برنامه هایی برای کیفیت و توسعه صنعت خودرو تدوین شده اما متاسفانه مسیر تحول و پیشرفتی که مورد انتظار است در این صنعت رخ نداده است از این رو در چنین شرایطی که امروز صنعت خودروسازی دنیا قرار دارد چنانچه روند تحول و نوآروی در این صنعت میسر نشود به نظر می رسد دیگر فرصتی برای جبران نخواهد بود.

نماینده بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه عدم شناخت مخاطب و نیاز بازار را ایراد اساسی صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : در شرایطی که در کشورهای توسعه یافته تولید محصولات بر اساس نیاز سنجی و سلایق و توان مالی جامعه صورت می گیرد در صنعت خودرو ایران عملا به این گزینه توجهی نمی شود همین امر موجب شده که استقبال از خودروهای داخلی کم و گاها برخی تقاضاها به سمت تولیدات خارجی سوق یابد.

نکو با اشاره به اینکه امروز مصرف کننده داخلی به دنبال کیفیت و ارائه خدمات بهتر توسط خودرسازان داخلی است ، خاطر نشان کرد : هر گونه توجه به کیفیت و قیمت و ایجاد فضای رقابت در صنعت خودرو موجب رشد تقاضاو نهایتا توسعه صنعت خودرو داخل خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: