جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 آذر 1394     
تلاش فضا‌نوردان برای نوشیدن قهوه

باشگاه خبرنگاران: فضا نوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به مناسبت نزدیک شدن به سال نوری میلادی آماده بر پایی جشن سال نو شده‌اند.
گفتنی است،‌چندی پیش با توجه به اعلام فضا نوردان برای علاقه‌مندی به نوشیدن قهوه متخصصان نوعی دستگاه قهوه ساز مخصوص طراحی کردند که در جاذبه صفر نیز قابلیت عملکرد دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر همین اساس محققان نوعی لیوان مخصوص ساخته شده توسط چاپگرهای 3 بعدی تولید کردند که به فضا‌نوردان اجازه نوشیدن قهوه در فضا را می دهد.

این لیوان‌ها از پلیمر شفاف و توسط چاپگر 3 بعدی تولید شده‌اند و می‌توانند به دلیل شکل خاص طراحی قهوه را به صورت یک مایع مویرگی به دهان فضانورد ارسال کنند.

فضا‌نوردان مستقر در ایستگاه فضایی به تازگی پس از دریافت محموله انواع مواد غذایی، آب و تجهیزات فضایی توسط یک سفینه فضایی باری اقدام به آزمایش لیوان‌های پلیمری و نوشیدن مایعات گرم و سرد کرده‌اند.

این لیوان ها در ابعاد مختلف از 60 الی 150 میلی‌لیر ساخته شده‌اند.

در ساخت این لیوان از نوعی قوانین فیزیکی استفاده شده تا در اثر تغییر زاویه بتوانند نوشیدنی را به سوی دهان فضا‌نورد سرازیر کند.

اجرای این طرح باعث انتقاد گروهی از محققان به لحاظ رعایت مسائل ایمنی در ایستگاه فضایی بین المللی شده بود کارشناسان هدف اصلی از انجام این آزمایش را درک رفتار مایعات در محیط گرانش صفر در فضا معرفی کرده‌اند.

وزن دستگاه قهوه‌ساز در حدود 20 کیلوگرم بوده و دلیل وزن زیاد آن رعایت نکات ایمنی در فضا بوده است.

تلاش فضا‌نوردان برای نوشیدن قهوه در فضا +تصاویر

تلاش فضا‌نوردان برای نوشیدن قهوه در فضا +تصاویر

تلاش فضا‌نوردان برای نوشیدن قهوه در فضا +تصاویر



تلاش فضا‌نوردان برای نوشیدن قهوه در فضا +تصاویر




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: