جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 آذر 1394     
طی 8ماه ابتدایی امسال باید 156میلیاردتومان از جرایم رانندگی به شهرداری داده می شد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران از عدم واریز سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد.و گفت: متاسفانه به رغم صراحت قانونی این بخش هیچ گاه صد در صدی محقق نشده و از این بابت شهرداری تهران متضرر شده است

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه براساس ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، 60 درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است، تاکید کرد :  بر اساس قانون 60 درصد از کل مبلغ جرایم مربوط به شهرداری‌ها و 30 درصد مربوط به دهیاری‌ها است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از عدم واریز سهم شهرداری تهران از محل اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 261 میلیارد تومان وصولی جرایم شهر تهران بوده است که سهم شهرداری تهران 156 میلیارد تومان بوده این در حالیست که تاکنون با گذشت 8 ماه از سال هنوز ریالی از اخذ جرایم رانندگی که نقد هم شده به شهرداری تهران  پرداخت نشده است .

تشکری هاشمی تاکید کرد: درآمد ناشی از اخذ جرایم رانندگی که به شهرداری ها تعلق می گیرد، صرف بهبود جریان ترافیک اهم از ایجاد زیر ساخت ها ، نصب دوربین ها و تجهیزات ایمنی ترافیکی می شود. این در حالیست که طی سال های گذشته سهم شهرداری تهران هیچ گاه به طور کامل محقق نشده است .

وی با تاکید بر اینکه قانون صراحت داشته و جرایم نیز به صورت نقدی وصول شده اند و در خزانه دولت موجود است، گفت: متاسفانه به رغم صراحت قانونی این بخش هیچ گاه صد در صدی محقق نشده و از این بابت نیز شهرداری تهران متضرر هم شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: