جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 آذر 1394     
تعیین 3 نقطه تبادل سفر در مسیر مهران – کربلا

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،چند سالی است با فرا رسیدن اربعین حسینی ، میلیونها دل عاشق  با پای پیاده  راهی کربلا می شوند ، در مسیر راهپیمایی میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله، خدمتگزاران به زائران حسینی از هر وسیله و امکاناتی بر ای خدمت رسانی بهتر استفاده می‌کنند.

با توجه به کمبود زیر ساخت ها  کشور عراق برای پذیرایی از زایران اباعبدالله ، با همکاری شهرداری تهران ، کرج ، مشهد پیوست های اجتماعی ، اقتصادی در کربلا لحاظ شد که حمل و نقل زائران یکی از پیوست های ایجاد شده در مسیرهای منتهی به کربلاست .

از ابتدای آذر ماه اقدامات ساماندهی زائران و حمل ونقل عمومی در کربلا آغاز شده بطوریکه انتقال اتوبوس ها از شهرداری های تهران و مشهد و کرج صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه حجم مسافر در مهران بیشترین حجم جمعیت را به خود اختصاص داده بود گفت : با تعیین سه نقطه تبادل سفر در مسیر منتهی به کربلا ، تلاش شد جا به جایی زائران به بهترین نحو صورت گیرد .

وی تصریح کرد : زرباطیه – کوت ، کوت – شوملی ، شوملی – کربلا سه نقطه ترمینال  تبادل سفر درمسیر کربلا بود که از این طریق و به وسیله حمل ونقل عمومی ، استفاده از تریلی و اتوبوس های مستقر در ترمینال ها جابه جایی زائران کربلا صورت گرفت .

وی با تاکید بر اینکه با پیش بینی بیش از 2 میلیون زایر به منظور جابه جایی زائران بالغ بر چندین هزار اتوبوس نیاز بود گفت : به همین منظور با تدابیر اتخاذ شده از سیستم انبوه بر استفاده شد بطوریکه در مسیر کوت – شوملی تریلی های سپاه سرپوشیده شده و مورد استفاده قرار گرفتند و در هر مسیر قریب به 350 زائر سرویس دهی شدند .

به گفته سنندجی از نجف تا شوملی با استفاده از 150 دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد خدمات رسانی به زائران صورت گرفت .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد : در مسیر کوت – زرباطیه  شهرداری تهران و کرج با استقرار بالغ بر 600 دستگاه اتوبوس به زایران خدمات رسانی کردند در عین حال که در کوت ، موکب بزرگی راه اندازی شده بود که با ظرفیت استقرار هزار نفر روزانه و توزیع 3000 غذای گرم از زایران ابا عبدالله حسین پذیرایی کردند .

به گفته وی در منطقه چذابه و شلمچه هم طراحی به گونه ایی بود که سیستم حمل ونقل عمومی عراق مورد استفاده قرار گرفت گرچه بالغ بر 150 دستگاه اتوبوس ، بوستان به چذابه ، شلمچه و مهران تا زرباطیه به صورت رایگان به زائران خدمات رسانی کردند .

سنندجی با بیان اینکه طی 4 روز بالغ بر 3 میلیون مسافر جابه جا شدند گفت : بالغ بر 1.5 میلیون لیتر سوخت برای خدمات رسانی اتوبوس ها در این منطقه از سوی شهرداری تهران تامین شد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: