جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
بیش از یکصد و پنجاه چراغ قدیمی پارک دانشجومرمت شدند

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،محوطه تئاتر شهر تهران را آن ها که قدیمی تر هستند با شب های زیبای پارک مجاور آن و چراغ های پایه بلند و 40 ساله اش می شناسند که این روزها از سوی شهرداری منطقه 11 تعمیر ، بازسازی ، رنگ آمیزی و نورانی شده اند.

به گفته امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 بیش از هر چیز حفظ هویت فرهنگی و هنری پیرامون تئاتر شهر را در این بازسازی ها حائز اهمیت است.

به گفته عساری تداوم حیات اماکن تاریخی همراه با تداعی خاطرات این اماکن مورد توجه مدیریت شهری است و از همین رو نگهداری از پایه چراغ های پارک دانشجو که بزرگترین و مهم ترین مرکز هنری کشور را در خود جای داده است ؛ اهمیت ویژه ای دارد .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 با اشاره به این که بوستان دانشجو از سال 1346 تأسیس شده و از همان زمان تا کنون بیش از 150 پایه چراغ 3و4 متری در محوطه 32هزار متر مربعی آن عهده دار زیبایی و روشنایی شب های این پارک شده است ؛ از بازسازی و مرمت چراغ ها خبر داد که اکنون رنگ آمیزی و تعمیر شده اند.

او خاطر نشان کرد:  153 چراغ قدیمی پارک دانشجو علاوه بر تأمین روشنایی شب های محوطه تئاتر شهر؛ دید بصری زیبایی را با استفاده از لامپ های کم مصرف ایجاد کرده اند و مشکل کمبود نوراین پارک نیز رفع شده است.  

پارک دانشجو که در خیابان انقلاب تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و در مجاورت ساختمان تئاتر شهر قرار گرفته است ؛ بیش از هر چیز مورد توجه هنرمندان و هنردوستان است و با دارا بودن گونه های گیاهی متنوع از جمله درختان زیبای نارون ، چنار ،سرو شیراز ، اقاقیا ، گل های زیبای رز ، گل های فصلی و دائمی ، درختچه های فنیکس ، لاوان ، بربریس ، پیرا کانتا ، یاس هلندی ، یوکا  و رزماری فضای دلنشین و زیبایی در هیاهوی بخش مرکزی پایتخت دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: