جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
نوسازی قلب تهران باید هم به لحاظ فیزیکی و هم اجتماعی انجام شود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که تامین زیرساخت ها و کمبودهای منطقه 12در اولویت فعالیت های سازمان نوسازی قرار گرفته است، افزود: نوسازی بافت فرسوده در این منطقه طی دوسال اخیر شتاب ویژه ای گرفته است.

عبدالله فتح الهی با اشاره به این که منطقه 12 طی سال های اخیر با تخلیه ساکنان بومی، مواجه شده است، اظهار کرد: جایگزین شدن شب خواب ها و افراد غیر بومی مهاجر به جای ساکنان اصیل و بومی این منطقه یکی از عوامل مهم پدید آمدن معضلات اجتماعی در فلب تاریخی شهراست.

وی با بیان این که یکی از محدودیت های سازمان نوسازی در منطقه 12 که به تعبیری یک گنجینه ارزشمند نیز برای پایتخت به شمار می آید، بافت های تاریخی و فرهنگی موجود در این منطقه است، ادامه داد: با وجود بافت های تاریخی و فرهنگی موجود در این منطقه، ما نمی توانیم اقدامات خاصی در زمینه نوسازی و کالبدی آن انجام دهیم.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این که البته در نوسازی به محدودیت های ثبت تاریخی نیز توجه شده است، خاطر نشان کرد: برخی از آثار این منطقه بسیار ارزشمند وبه عنوان سرمایه ملی ثبت شده است. در نتیجه حفظ شرایط کالبدی آن برای ما یک هدف بسیار مهم محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر این که بافت فرسوده یک مقوله تلفیقی از کالبد و روح و روان شهر است، ادامه داد: در نوسازی به بخش اجتماعی و انسانی نیز توجه شده است و ما معتقدیم درنوسازی همه جانبه و متوازن، باید هر دو مقوله کالبدی، اجتماعی و انسانی شهر مورد توجه قرار بگیرد.

فتح الهی با اشاره به این اصل که تنها نو شدن ساختمان ها به معنی واقعی نوسازی نیست، تصریح کرد: تنها پرداختن به بعد اجتماعی نیز نمی تواند کالبد شهر را تغییر دهد.

وی با اشاره به این اصل که کالبد خوب، شهروند خوب می سازد و بالعکس، گفت: ما معتقدیم هر دو موضوع تاثیر متقابل بر همدیگر دارد.

فتح الهی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با ایجاد وحدت و هماهنگی میان تمامی دستگاه های مربوطه، در فاصله زمانی کوتاهی در منطقه 12 به یک پیشرفت اجتماعی، انسانی و کالبدی که شایسته منطقه است، دست یابیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: