جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
تحقق بیش از 50درصد دغدغه های محیط زیستی شورا در پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از 50درصد مباحث مورد نظر کمیسیون محیط زیست محقق شده است، گفت: با وجود آنکه بسیاری از طرح ها در صحن علنی تصویب شده اند، اما همچنان نیاز به کار کارشناسی دارند و در کمیسیون مجددا در حال پیگیری هستند.

محمد حقانی ، با انتقاد از اینکه بازگشت به قانون در جهت حفظ و توسعه فضای سبز و اجرای طرح هایی در این زمینه از سال1359 از سوی بسیاری از نهادها مغفول مانده بود، تصریح کرد: با آغاز به کار شورای چهارم شاهد شکل گیری همکاری موثری بین شهرداری و شورا در جهت حفظ و گسترش فضای سبز پایتخت بوده ایم که در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در روند تصویب طرح ها علاوه بر نظرات اعضای کمیسیون سلامت، نظرات سایر کمیسیون های دیگر نیز اخذ شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات شورا که در صحن علنی در قالب طرح یک فوریت به تصویب رسیده، اما همچنان در کمیسیون سلامت در حال طی روند کارشناسی است، مصوبه ایجاد لایه و حریم برای باغات تهران است که علاوه بر اعضای کمیسیون محیط زیست برای سایر اعضای شورای شهر تهران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حقانی افزود: یکی از تاکیدات اعضای شورا و مدیریت شهری پایتخت این است که بتوانیم وضعیت کنونی باغات پایتخت را رصد، شناسایی و شناسنامه دار کنیم. ضمن آنکه تلاش کنیم ساخت و ساز در پهنه هایی غیر از پهنه جی نیز مطابق با ضوابط و مقررات پهنه جی انجام شود.

عضو کمیسیون محیط زیست شورا با یادآوری اینکه یک فوریت طرح حفاظت از باغات کن به عنوان محوطه سبز و پهنه جی قبلا در صحن شورا تصویب شده است، متذکر شد: با وجود آنکه طرح حفظ باغات کن به عنوان پهنه جی به صحن شورا آمد و مصوب شد و در شورای عالی شهرسازی که بالاترین نهاد اجرایی است نیز تصویب شد، اما به دلیل اهمیت و حساسیت این موضوع همچنان در کمیسیون محیط زیست در حال پیگیری ساز و کارهای لازم برای حفاظت از این باغات هستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: