جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 آذر 1394     
آموزش اجباری 10 ساعته به رانندگان متخلف

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آیین نامه انضباطی تاکسیرانان گفت: این آیین نامه پس از تصویب شورای اسلامی جهت اجرا به سازمان تاکسیرانی ابلاغ شده است که دارای بخش های متفاوتی می باشند.

حسن اشتری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: بخشی از این آیین نامه در خصوص نحوه برخورد انضباطی و آراء صادر شده در تاکسیرانی می باشد که باید متناسب با نوع تخلف تاکسیران ها با آن ها برخورد شود.

وی افزود: در صورتی که تاکسیران دچار تخلف شود علاوه بر جریمه نقدی باید آموزش اجباری 10 ساعته ای را که متناسب با نوع تخلف مربوطه است در مراکز آموزش تاکسیرانی، بگذراند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تاکسیرانان در دوره های تخصصی سازمان تاکسیرانی شرکت کنند در الویت نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار خواهند گرفت و می توانند از خدمات رفاهی سازمان مربوطه استفاده کنند.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تعداد 350 نفر از تاکسیرانان آموزش ببینند که بخشی از آن ها در دبیرخانه و بخشی دیگر منتظر آراء انضباطی می باشندکه عمده آن ها تاکسیرانان فاقد کارنامه هوشمند می باشند.

اشتری با اشاره به موضوع مطرح شده در این کلاس های آموزشی گفت: از جمله آموزش هایی که به رانندگان در این 10 ساعت داده می شود در خصوص تشریح آیین نامه انضباطی تاکسیرانان ، تشریح آیین نامه های رفتاری تاکسیرانان ،آیین نامه های مربوط به راهنمایی و رانندگی با محوریت خط سفید ، مباحث مربوط به اخلاق حرفه ای ، آشنایی با سازمان تاکسیرانی و خدمات آن و حضور مربوط به آشنایی کلی با شهر ، آموزش به سیستم ها و تجهیزات هوشمند ، نحوه تعامل و فعالیت تاکسیران و نقش شرکت های تاکسیرانی در عملکرد تاکسیران ها، برخورد با تخلفات تاکسیران می باشد.

وی در خصوص رانندگان فاقد کارنامه هوشمند اظهار داشت: از سه سال گذشته شهرداری تهران نسبت به ابطال پروانه‌های قدیمی و سنتی و صدور پروانه‌های جدید اقدام کرده است اما با این وجود هنوز تعدادی از تاکسیران‌ها کارنامه هوشمند دریافت نکرده‌اند در این راستا سازمان تاکسیرانی برای قانون پذیرکردن این تاکسیرانان محدودیت‌هایی را برای راننده‌های فاقد پروانه در نظر گرفته است.

وی اذعان داشت: تاکسی‌هایی که فاقد پروانه هوشمند هستند حق تردد در شهر را نخواهند داشت و در صورت تردد به صورت هوشمند و توسط دوربین‌های مکانیزه جریمه خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: