جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آذر 1394     
كميسر اتحاديه اروپا در كنفرانس تغييرات اقليمي پاريس:
استراتژی اروپا گسترش حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه اخبار بین الملل شهرداری نیوز،كميسر اتحاديه اروپا در كنفرانس بين المللي تغييرات اقليمي موسوم به COP21 كه در پاريس در حال برگزاری است، گفت: دو استراتژي انرژي اتحاديه اروپا براي «قاره سبز»، یکی گسترش حمل و نقل عمومي و دیگری عدم وابستگي به سوخت هاي فسيلي است.

ميگوئل آرياس كانيته (Miguel Arias Canete) افزود: مهم ترين چالش بشر امروز، گرم شدن كره زمين است و اگر امروز چاره اي اساسي براي آن نينديشيم و دست روي دست بگذاريم، به زودی با يك فاجعه بسیار بزرگ مواجه مي شويم.

وي با اعلام اين كه اگر كاري نكنيم، دماي زمين 4 تا 5 درجه افزايش پيدا خواهد كرد كه مي تواند تنوع زيستي و اكوسيستم كره زمين را نابود كند، تأكيد كرد: افزايش دما، زنگ خطري است براي تمام ساکنان كره خاكي که مي تواند فجايع بي سابقه اي را رقم بزند.

كميسر اتحاديه اروپا با اشاره به اين كه تا سال 2030، بالغ بر 30 درصد منابع توليد انرژي اروپا را منابع تجديدپذير تشكيل خواهد داد، اظهار كرد: همچنين در صدد هستیم تا ميزان مصرف انرژي را كاهش دهيم و به موازات آن، انرژی پاک تولید کنیم و استفاده از آن را به تمام حوزه ها و در تمامی زمينه ها تسری دهیم.

كانيته با بيان اين كه بايد كاري كنيم تا جهاني بدون كربن داشته باشيم و هر وقت توليد گازهاي كربني را به صفر نزديك كرديم، آن زمان مي توانيم ادعا كنيم کره زمین را نجات داده ايم، تصريح كرد: براي كمك به كشورهاي فقير به منظور مبارزه با تغييرات آب و هوايي،‌ صندوقي را به نام «صندوق سبز» تشكيل داده ايم كه اتحاديه اروپا 5 ميليارد يورو به آن كمك كرده است.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه علاوه بر ابر قدرت هاي اقتصادي جهان، كشورهاي در حال توسعه نيز بايد نقش فعالي در مبارزه با تغييرات آب و هوايي و گرم شدن زمين بازي كنند، خاطرنشان كرد: اتحادیه اروپا، قوانين و مقررات جديدي را در دست بررسي دارد كه جايگزيني انرژي هاي تجزيه پذير به جاي سوخت هاي فسيلي، محور این بررسي ها را تشكيل مي دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: